Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:01:11 GMT

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن خرما به ۵۲ کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۹۶۳

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن خرما به ۵۲ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، سید روح الله لطیفی، گفت: ایران را می‌توان جزو دسته کشورهایی دانست که دارای شرایط مناسب برای رشد انواع خرما است. این شرایط موجب تولید انواع خرمای مرغوب شده است که می‌توان گفت شاید در هیچ کجای دنیا چنین امکانی وجود ندارد و از لحاظ کیفی، نمونه خرماهای مرغوب ایرانی در دنیا، بی نظیر است، زیرا محل کشت و شرایط مهیا شده برای رشد این نوع خرماها فقط در زمین‌های برخی نقاط ایران امکانپذیر است و کشت حاصلخیز و مفید را در بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورمان در طی ۴ ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از ۶۰ هزار و ۷۳۴ تن انواع خرما برابر با ۵۳ میلیون و۵۱ هزار و ۱۷۰ دلار به کشورهای جهان صادر کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: انواع خرمای ایرانی به ۵۲ کشور جهان از جمله سوئد، هلند، روسیه، ترکیه، قطر، اکراین، افغانستان، کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلستان، عراق، هند، پاکستان، چین، شیلی، مجارستان و … صادر شده است که در این میان شرکای اصلی و مقاصد اصلی این محصول ایران به ترتیب، کشور عراق با ۹ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۴۲ دلار، پاکستان با ۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۶۰ دلار و قزاقستان با ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۱۳۳ دلار است.

لطیفی خاطر نشان کرد: خرما مضافتی تازه و خشک کرده، خرما استعمران تازه و خشک، خرما پیارم، خرما شاهانی و خرما زاهدی انواع خرماهای صادراتی کشورمان هستند.

این مقام آگاه گمرک همچنین در تشریح وضعیت تجارت خرما گفت: خرمای مضافتی با بیش از ۲۹ میلیون دلار، مشتقات خرما با بیش از ۱۳ میلیون دلار، خرمای کبکاب با نزدیک به ۵ میلیون دلار و خرمای زاهدی با ۳ میلیون ۶۰۰ هزار دلار، خرمای استعمران با بیش از یک و نیم میلیون دلار، خرمای پیارم با بیش از ۳۰۵ هزار دلار و خرمای شاهانی با ۱۴۲ هزار دلار، به ترتیب محصولات صادراتی خرمای کشورمان در چهار ماهه نخست امسال بودند.
 

کد خبر 4997214

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک خرما ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران سهام عدالت تولید نفت قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وام ودیعه مسکن دارا دوم شاخص کل بورس بازار سهام میلیون دلار انواع خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت