Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا نشان ‌می‌دهد که پامپئو در سال ۲۰۱۹ و به رغم مخالفت کنگره با فروش این تسلیحات به عربستان و امارات، امکان فروش تسلیحات را ذیل قانون «فروش اضطراری» به این دو کشور فراهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، یک نهاد نظارتی دولتی در آمریکا که تحقیقاتی در خصوص «فروش اضطراری» 8 میلیارد دلاری اسلحه به عربستان سعودی و برخی متحدان عرب آمریکا در خلیج فارس انجام داده است می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا ارزیابی روشنی از اثرات این معامله و از جمله بر تلفات انسانی در یمن نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش دفتر بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا نشان ‌می‌دهد که مایک پامپئو در ماه مه 2019 و به رغم مخالفت کنگره با فروش این تسلیحات به عربستان و امارات، امکان فروش این تسلیحات را ذیل قانون «فروش اضطراری» به این دو کشور فراهم کرد.

دفتر بازرسی گفته است که قصد نداشته است تا قضاوتی در خصوص اضطراری بودن یا نبودن این معامله داشته باشد.

یک روز قبل از انتشار گزارش تحقیقاتی این نهاد نظارتی، مقامات وزارت خارجه یک جلسه مطبوعاتی غیرعادی ترتیب دادند تا رسانه‌ها را نسبت به سیاست پامپئو در فروش سلاح به عربستان و امارات توجیه کنند.

رئیس جمهور آمریکا دو ماه پیش در نامه‌ای خطاب به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از قصد خود برای اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، استیو لینیک خبر داده بود. لینیک از سال 2013 و در زمان اوباما در این سمت بود که سپس به درخواست پامپئو و توسط ترامپ برکنار شد.

اکنون این نهاد تحقیقاتی می‌گوید که تصمیم پامپئو و ترامپ بر روی گزارش آنها تاثیر منفی نگذاشته است.

گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا معتقد است که در مجوز «فروش اضطراری» ماه مه 2019 وزارت خارجه، ارزیابی درستی از خطرات و یپامدها‌ی این معامله نداشته است و از جمله فروش بمب‌های هدایت شونده و تاثیر آن بر غیرنظامیان عنوان شده است.

حدود 4 هزار و 221 قطعه سلاح از ابتدای ژانویه 2017 به عربستان و امارات فروخته شده است که ارزش این معاملات 11 میلیارد و 200 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

مایک پامپئو علت این معامله اضطراری را مهار فعالیت‌های خطرناک ایران در یمن به واسطه حمایت از انصارالله عنوان کرده بود. با این حال گزارش نشان می‌دهد که نیمی از این تسلیحات تا ژانویه 2020 هم ارسال نشده‌اند و نیمی دیگر هنوز توافق خرید آنها به امضای نهایی نرسیده است.

در پاسخ کلارک کوپر یکی از معاونان وزارت خارجه می‌گوید که ارسال بخش زیادی از تسلیحات قرارد اضطراری در سال گذشته، 2019 شروع شده است.

وزارت دفاع بریتانیا در ماه مه فاش کرد که عربستان سعوی بیش از 500 حمله هوایی انجام داده است که «احتمالا» نقض قوانین بین‌المللی در یمن باشد.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,90,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۲ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۳ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۴ عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب‌الله امروز حزب‌الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد ۵ ایمن سازی واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه دو سال خواهد بود ۶ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی ۷ سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ ۸ واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی گزارش|حمله ترکیه به نشست فرماندهان عراقی با پ ک ک؛ دستاورد بزرگ یا گاف عملیاتی؟ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان و امارات وزارت خارجه آمریکا فروش اضطراری دفتر بازرسی بین الملل کل وزارت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.


به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.


زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.


او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»


زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»


این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشور‌ها و منشور سازمان ملل است.»


او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»


او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.


زاخارووا بیان داشت مسکو ابزار‌های اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست