Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنبدی با اشاره به اینکه احتمال وقوع پیک دوم کرونا در بندرماهشهر وجود دارد به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم ادامه داد: به دلیل چرخش انسانی ناشی از موقعیت صنعتی بندرماهشهر از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت پرخطر قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «محمد شنبدی» امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا اقدام بسیار بزرگی بود و دادستان، رئیس دادگستری، نماینده مجلس و فرماندار بندرماهشهر در این مسیر پیگیری و همکاری بسیار خوبی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر با باین اینکه یک سرمایه بزرگ ملی مورد تصرف قرار گرفته بود که خوشبختانه با وجود مشکلات بسیار و تهدیدهای فراوان از این ساختمان خلع ید شد و این سرمایه بزرگ به مردم بازگردانده شد افزود: این ساختمان کاربرد آموزشی و درمانی خواهد داشت و سرمایه بزرگی برای بهداشت و درمان شهرستان به شمار می‌رود.

 

وی به تشریح وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت و اضافه کرد: اواخر اردیبهشت وارد پیک کرونا شدیم و شیوع این ویروس اواخر خرداد ماه به اوج خود رسید، اما خوشبختانه هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت در بیمارستان‌ها نماند و کادر درمانی و پرستاران نیز از جان مایه گذاشتند.

 

شنبدی خاطرنشان کرد: خداوند کمک کرد و مردم نیز همکاری کردند و از آن پیک سنگین و طاقت‌فرسا خارج شدیم، به طوری که هم‌اکنون کمتر ۳۰ نفر در بیمارستان‌های معرفی و نفت بستری هستند و عمده بیماران نیز در بیمارستان نفت شهرک بعثت بستری شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع پیک دوم وجود دارد، به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم ادامه داد: هنوز در خطر هستیم و کرونا در کمین ما است، باید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را بیشتر و به‌روز کنیم و در این راستا باید تخت جدید آی‌سی‌یو اضافه و تجهیزاتی همچون اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و ... خریداری شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر با ارائه آمار بیماران کرونایی در این شهرستان تصریح کرد: تعداد کل بیماران بستری از آغاز شیوع این ویروس یک‌هزار و ۸۰۰ نفر، تعداد کل بیماران مثبت سرپایی یک‌هزار و ۱۲۰ نفر و هم‌اکنون نیز ۳۰ نفر در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

 

وی با بیان اینکه بندرماهشهر در بحث بیماری کرونا معین شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، رامشیر بود و علاوه بر آن بیماران شادگان را نیز پوشش دادیم عنوان کرد: ۳۰ تخت آی‌سی‌یو برای این بیماران آماده شده بود و برای پیک دوم نیز تعداد تخت‌ها را افزایش خواهیم داد؛ در این رابطه ۱۰ تخت در بیمارستان معرفی و ۱۰ تخت نیز در بیمارستان نفت اضافه خواهد شد.

 

شنبدی با اشاره به اینکه پنج روز است فوتی ناشی از ابتلای به کرونا نداشته‌ایم عنوان کرد: به دلیل موقعیت صنعتی بیشترین چرخش انسانی را در شهرستان داریم، همین موضوع بندر ماهشهر را از نظر شیوع بیماری کرونا بسیار پرخطر کرده است.

 

وی یاد آور شد: محرم می‌تواند پیک بیماری کرونا را برگرداند، بنابراین هر منزل باید تبدیل به یک حسینه شود و بهترین نذری نیز تجهیزات حفاظتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی و ... است و از مردم می‌خواهیم به پویش نذر ماسک بپیوندند.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان بندرماهشهر شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا بیماری کرونا پیک دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند