Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز چهارشنبه (۲۲ مرداد ۱۳۹۹) در جلسه این شورا با اشاره به ماه ذی الحجه، ایام مباهله پیامبر (ص) و در پیش بودن ماه محرم، گفت: ان‌شاء‌الله به برکت این ایام نورانی مشکلات از جامعه اسلامی ما و جهان اسلام رخت ببندد.

جنتی با اشاره به حادثه انفجار بیروت اظهار داشت: مساله انفجار در لبنان به معنای واقعی کلمه یک فاجعه دردناک بود و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی بر جا گذاشته که امیدوارم همه کشورهای اسلامی در بازسازی و جبران خسارت‌های این کشور مقاوم کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: اگرچه درباره علت این حادثه گمانه زنی‌هایی مطرح شده، اما مسائل مهم دیگری در این خصوص مطرح است که باید به دقت بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به حرکت‌های "مومنانه" مردم کشورمان در ایام کرونا توصیه کرد که دولت و به خصوص مردم در حد توان و وسع خود به مردم حادثه دیده لبنان نیز کمک کنند.

جنتی در ادامه سخنان خود از "پاسخ دقیق و مهم آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق درباره عزاداری محرم در شرایط کرونا" تشکر کرد و گفت: ایشان به درستی و به موقع شرایط برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام کرونا را تببین کردند که بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به وظایف شرعی، اخلاقی و بهداشتی خود نسبت به شرایط کرونایی عمل کنیم، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های مختلف، نظارت داشته باشند تا عده‌ای از افراد مساله‌دار که به دنبال برگزاری مراسم محرم به روش پیش از کرونا هستند، هدایت شوند و در مسیر درست قرار بگیرند تا عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا آیت الله جنتی عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از شعب منتخب بانک­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:

همزمان با ابلاغ سیاست­‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ بانک‌­ها و حسب دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بازدید سرزده از دستگاه­‌های خدمت‌رسان، جعفر حسینی سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه به همراه سربازرس و بازرس این حوزه به صورت سرزده از شعب منتخب بانک‌­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید، هیات بازرسی ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت­گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات، عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی داده شد.

در جریان این بازرسی، موضوع صف متقاضیان در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز مطالبه و بازرسی قرار گرفت.

همچنین رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداختی و تاثیر آن بر ناترازی بانک‌­ها و تورم در جامعه، رعایت مقررات بانک مرکزی در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی داخلی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و تعاونی و نرخ کارمزد خدمات مورد تاکید بازرس کل قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود