Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارفرمایان جدید موظف هستند همان روند پرداختی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان (قبل از واگذاری) را ادامه دهند ولی متاسفانه مسئولین مخابرات کشور این قانون را اجرایی نمی کنند.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل ، بعد ازفرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی ، شرکت های وابسته به دولت بویژه شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد قبل از واگذاری این شرکت ها به بخش خصوصی ، هیات دولت قانونی مصوب نمود که با واگذاری شرکت های وابسته به دولت به بخش خصوصی، کارفرمایان جدید موظف هستند همان روند پرداختی حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان (قبل از واگذاری) را ادامه دهند ولی متاسفانه مسئولین مخابرات کشور این قانون را اجرایی نمی کنند و مدتی است شاغلین و بازنشستگان مخابرات سراسر کشور در خصوص حقوق و مزایای خودشان معترض بوده و بارها از مسئولین کشور خواستند هیات مدیره مخابرات ایران را موظف به اجرای مصوبه دولت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اعتراض کارکنان و بازنشستگان مخابرات به عدم پرداخت حقوق و مزایای قانونی از سوی مسئولین مخابرات کشور، دکترعلی اکبر بسمل نایب رئیس شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات کشور و رئیس شورای اسلامی کار مخابرات منطقه مازندران درتاریخ 18/4/1399 در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری آریا در شهرستان بابل ، ضمن اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان مخابرات سراسر کشور، از مسئولین کشورخواستند مسئولین مخابرات را موظف به اجرای مصوبه دولت نمایند پس از انعکاس این گفتگو در خبرگزاری آریا، مسئولین مخابرات کشور در تماسی با دکتر بسمل قول رفع مشکلات بازنشستگان و شاغلین مخابرات سراسر کشور را دادند ولی تا کنون این وعده هم عملی نشده است!! دکتربسمل در گفتگو مجدد با خبرنگارما درخصوص وعده داده شده مسئولین مخابرات کشور چنین گفت : هیات مدیره شرکت مخابران ایران در جلسه ای در تاریخ 8/4/1399  مصوب نمود تا  بخشی از  مطالبات کارگری که همان اجرای آئین نامه مصوبه سال 89 شرکت مخابرات ایران می باشد به بازنشستگان و شاغلین مخابرات سراسر کشور پرداخت شود.  رئیس هیات مدیره مخابرات کشورهم  به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  دستور دادند  تا مصوبه هیات مدیره مخابرات ایران اجرایی گردد متاسفانه علیرغم  دستور رئیس هیات مدیره مخابرات کشور  این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است !

وی افزود: در مصوبه مورخ 8/4/1399 هیات مدیره شرکت مخابرات ایران 4 روش برای تامین منابع مالی این شرکت که مجموعا پنج هزار میلیارد تومان می باشد تبیین گردیده است که از این مبلغ طلب شاغلین و بازنشستگان مخابرات سراسر کشور از شرکت مخابرات ایران  چیزی حدود 1600 میلیارد تومان می باشد متاسفانه علیرغم لحاظ شدن منابع مالی در مصوبه هیات مدیره مخابرات کشور، شرکت مخابرات فقط 200 میلیارد تومان تحت عنوان ترمیم حقوق کارکنان مخابرات سراسر کشوردر سال 99 لحاظ نموده است که این ترمیم حقوق خواسته بحق کارکنان و بازنشستگان مخابرات را برآورده نمی کند ما خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر تعهدات داده شده توسط مسئولین مخابرات ایران هستیم تا خواسته بحق کارکنان و بازشستگان مخابرات سراسر کشور محقق گردد.

نایب رئیس شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات کشور در ادامه ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص کسورات بیمه ای صندوق بازنشستگی در مخابرات کشور گفت : در سال 98  در مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب رسیده است که کسورات بیمه ای صندوق بازنشستگی عینا مشابه کسورات بیمه ای تامین اجتماعی گردد خوشبختانه  دیوان عدالت اداری هم بر اجرای  قانون مجلس صحه گذاشته است. به زعم ما اگر این قانون در شرکت مخابرات ایران اجرایی گردد قسمتی از مشکلات تغییر صندون بازنشستگی کارکنان مخابرات کشور مرتفع می شود از مسئولین کشوربویژه هیات دولت انتظار داریم هیات مدیره مخابرات ایران را موظف به اجرای قانون مجلس نمایند .

وی افزود:با توجه به صراحت قانون مصوب سال 86(تبصره 2 ماده 31 قانون اجرایی سیاستهای کلی  اصل 44) مجلس شورای اسلامی ،ازنمایندگان مجلس انتظار داریم نسبت به اجرای مصوبه مجلس  توسط شرکت ها اهتمام ویژه نمایند به زعم ما اگرقانون مجلس به دقت اجرایی گردد بسیاری از مشکلات کارکنان و بازنشستگان مرتفع می گردد امیدواریم نمایندگان مجلس همانگونه که قانون را مصوب می نمایند نسبت به اجرای دقیق قانون هم ساعی و جدی باشند.

دکتر بسمل  نحوه قرارداد با کارگزاران بیمه تکمیلی را از دیگر مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات سراسر کشور اعلام کرد و یادآورشد:  تا زمانی که خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان و شاغلین مخابرات کشور توسط بیمه ایران – آسیا و دانا ارائه می شد  بازنشستگان و شاغلین  با مشکلات کمتری مواجه بودند متاسفانه از زمانی که شرکت مخابرات ایران با بیمه معلم قرارداد منعقد کرد بازنشستگان و شاغلین مخابرات سراسر کشور از مزایا و خدمات  بیمه تکمیلی بسیار کمی برخوردارشدند  به همین خاطر بازنشستگان و شاغلین مخابرات سراسر کشور از نحوه خدمات بیمه معلم معترض هستند و بارها ازمسئولین مخابرات کشورخواستند ضمن لغو قرارداد با بیمه معلم ، با بیمه معتبرتری قرارداد منعقد نمایند تا خدمات سهل و آسان و بهتری  به کارکنان و بازنشستگان ارائه گردد امیدواریم مسئولین مخابرات کشور به اعتراض کارکنان و بازنشستگان توجه اساسی نموده وخواسته بحق آنها را برآورده سازند  .

رئیس شورای اسلامی کار مخابرات منطقه مازندران در ادامه  لغو قرارداد دندانپزشکی با بیمه معلم و ارائه  بیمه دندانپزشکی توسط شرکت مخابرات ایران را از دیگر خواسته بحق بازنشستگان و شاغلین مخابرات سراسر کشوراعلام کرد و ابراز امیدواری نمود  مسئولین مخابرات کشور با اجابت  این خواسته بحق بازنشستگان و شاغلین مخابرات ، نسبت به رفع دغدغه این عزیزان اهتمام جدی نمایند.

دکتربسمل درپایان ضمن درخواست ازمسئولین کشور نسبت به رفع مشکلات بازنشستگان و شاغلین مخابرات کشور ، از پیگیریهای  جدی  سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این عزیزان  تشکر کرد و ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به رفع دغدغه و مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات سراسر کشور همت  نمایند.  

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چرا مسئولین مخابرات کشور به وعده داده بازنشستگان و شاغلین عمل کارکنان و بازنشستگان مخابرات شرکت مخابرات ایران هیات مدیره مخابرات مجلس شورای اسلامی حقوق و مزایای مسئولین کشور اجرای مصوبه خواسته بحق رئیس شورای بیمه معلم بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی