Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: حدود ۶۰ درصد از سازمان‌ها، اداره‌های دولتی و سایر اماکن شهرستان‌های این استان طرح‌های مناسب‌سازی معابر را اجرا کرده‌اند.

به گزارش جماران، مرضیه فرشاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته مناسب‌سازی سمیرم در فرمانداری این شهرستان، اظهارداشت: اجرای طرح‌های مناسب سازی معابر، اماکن عمومی و ورودی سازمان‌ها و اداره‌ها برای استفاده توانخواهان(معلولان) ضروری و لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اجرای ۹۵ درصدی طرحهای مناسب سازی برای توان‌خواهان در مرکز استان عدد خوبی است و نمره‌ای که برای مناسب سازی شهرستان‌ها با نظر کارشناسان در نظر گرفته شده عدد صفر تا ۳۰ را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تردد جامعه توان‌خواه باید با سهولت در همه مراکز عمومی و خصوصی انجام شود، تصریح کرد: تحقق این مهم مستلزم همراهی و همکاری همه سازمان‌ها و مسوولان است.

فرشاد با اشاره به اجرای خوب مناسب‌سازی اداره ثبت اسناد و املاک سمیرم گفت: یکی از مشکلات ما در سمیرم برای مناسب‌سازی معابر، موقعیت خاص جغرافیایی، شیب‌ها و سربالایی‌های خاص مناطق کوهستانی است.

وی یادآور شد: بهزیستی نهادی حمایتی است که حدود ۵۰ نوع خدمت ارائه می‌کند که در سمیرم بخشی از جمعیت ۳۰ هزار نفری عشایر از این خدمات بهره می‌برند.

وی یادآور شد: دست کم ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان دارای معلولیت  هستند که از این آمار، یک چهارم آنها زیر پوشش بهزیستی هستند و از خدمات آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد از جمعیت کنونی استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این عدد در آینده به ۵۰ درصد خواهد رسید و نیاز جامعه به خانه‌های سالمند کوچک بیشتر خواهد شد چرا که همین امروز ۸۰۰ تخت خالی در خانه‌های سالمندان بزرگ استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی اصفهان رویکرد شهرهایی مانند سمیرم به خانه سالمندان را استقبال نکردن از این مدل نگهداری والدین ذکر کرد و افزود: هر چند رسیدگی به پدر و مادر امری پسندیده است اما نیاز خود سالمندان به فضایی متفاوت و رسیدگی به آنها در این مجموعه‌ها باید مورد توجه عموم باشد.

وی با اشاره به واگذاری ۲۱ واحد مسکونی مسکن مهر به خانواده‌های ۲ معلول در سمیرم، تصریح کرد: ۲۰ میلیارد ریال برای احداث  این ساختمان‌ها هزینه شد که مبالغ نقدی پیش پرداخت این واحدها را بنیاد مستضعفان، اداره بهزیستی و خیران پرداخته‌اند.

اخبار مرتبط مناسب سازی معابر برای معلولان یک ضرورت است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مناسب سازی معابر مناسب سازی معابر اصفهان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مناسب سازی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین بارشی کلان‌شهر اصفهان از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۱۴۶ میلیمتر رسیده که ۲۳ میلیمتر بیشتر از میانگین یک سال کامل زراعی این شهر است.

بنا بر آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارش‌های شهر اصفهان در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ میلیمتر و در دوره بلندمدت تا نیمه اردیبهشت ۱۱۴ میلیمتر بوده است.

بر همین اساس میانگین بارشی شهر اصفهان در سال زراعی کنونی نسبت به سال زراعی گذشته (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) ۴.۲ درصد و نسبت به دوره بلندمدت (۶۳ ساله) ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بنا بر داده‌های موجود، میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهر اصفهان ۱۲۳ میلیمتر است. یک‌سال زراعی (آبی)، از یکم مهر ماه هر سال تا ۳۱ شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

شهر اصفهان امسال برای دومین سال پیاپی است که بارش‌های یک‌سال خود را طی هشت ماه دریافت کرده است. این خطه در سال زراعی گذشته نیز بارش‌های مطلوبی داشت به طوری که تا بهمن ماه ۱۴۰۱ و طی پنج ماه بارش‌های یکسال زراعی خود را دریافت کرد.

میانگین بارش‌های استان اصفهان به ۱۸۳ میلیمتر رسید

همچنین میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، به ۱۸۳.۳ میلیمتر رسیده است.

میانگین بارش‌های استان اصفهان در سال زراعی کنونی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد افزایش و نسبت به دوره بلندمدت هفت دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل استان اصفهان ۱۹۷.۳۸ میلیمتر است.

روند کاهشی بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب اصفهان

همچنین فریدون‌شهر به عنوان پربارش‌ترین شهرستان استان اصفهان در سال زراعی کنونی، از ابتدای مهر سال ۱۴۰۲ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۴۳۷ میلیمتر بارندگی داشته است. در حالی که بارش‌های این خطه در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۲.۵ میلیمتر و در بلند مدت ۵۴۴.۶ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل فریدون‌شهر ۵۷۱ میلیمتر است و بارش‌های امسال این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵.۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.‌

سمیرم نیز به‌عنوان دومین شهرستان پربارش استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهرماه) تا نیمه اردیبهشت ۴۰۴.۵ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که در مدت مشابه سال قبل میانگین بارش‌های این شهرستان به ۵۳۵ میلیمتر و در دوره بلندمدت به ۴۴۳ میلیمتر می‌رسید.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان سمیرم ۴۶۱ میلیمتر است. بنا بر آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش‌های امسال شهرستان سمیرم نسبت به سال زراعی قبل ۲۴.۴ درصد و در مقایسه با بلند مدت حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها در مناطق شرق و شمال اصفهان

بررسی آمار ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نشان می‌دهد به‌رغم کاهش بارندگی در شهرستان‌های سردسیر غرب و جنوب استان در سال زراعی کنونی، میانگین بارش‌ها در شهرستان‌های گرمسیری و دارای اقلیم گرم و خشک در شمال و شرق و مرکز استان، نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت افزایش یافته است.

برای مثال میانگین بارندگی شهرستان نطنز از ابتدای سال زراعی تا نیمه اردیبهشت به ۲۰۳ میلیمتر رسیده و این در حالی است که میزان بارندگی این شهرستان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۰۱ میلیمتر و در دوره بلندمدت ۱۴۹ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان نطنز ۱۶۲ میلیمتر است‌. بر همین اساس میزان بارش‌های شهرستان نطنز نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین میانگین بارندگی در شهرستان ورزنه از ابتدای سال زراعی کنونی تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۱۰۱ میلیمتر رسیده است. درحالی که میزان بارش‌های این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ میلیمتر و در دوره بلندمدت تا این تاریخ ۷۰ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان ورزنه ۷۶.۶ میلیمتر است. بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارش‌های امسال شهرستان ورزنه در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل ۵۵ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین میانگین بارندگی در شهرستان کاشان در شمال استان اصفهان از ابتدای سال زراعی تاکنون به ۱۲۶ میلیمتر رسید. میزان بارش‌های این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ میلیمتر و دوره بلند مدت ۱۲۳ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان کاشان ۱۳۲.۷ میلیمتر است. بر این اساس میانگین بارندگی این شهرستان در سال زراعی کنونی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097772

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم