Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:57:34 GMT

برنامه‌های محرم با اولویت حفظ سلامت مردم برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۵۴۹

برنامه‌های محرم با اولویت حفظ سلامت مردم برگزار شود

حسین خوش‌اقبال گفت: برنامه‌های محرم با اولویت حفظ سلامت مردم و با فواصل اجتماعی برگزار شود تا دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی نتوانند هیچگونه سوء استفاده‌ای از این ایام بکنند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، خوش‌اقبال معاون امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان عصر امروز(۲۲ مردادماه) در کمیته اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا در کردستان بیان کرد: امسال شاهد برگزاری برنامه‌های عزاداری ایام محرم به صورت متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهیم بود و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فواصل اجتماعی برنامه‌های این ایام برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌های محرم در فضای باز اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری را تعیین کند و مجوز لازم برای اجرای برنامه‌های محرم را صادر نماید.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: امسال نباید پذیرایی و یا پخت و توزیع غذای گرم در برنامه‌های محرم انجام شد، افزود: توزیع غذا و نذری در عزاداری‌ها موجب ایجاد تجمعات خواهد شد و این موجب گسترش ویروس کرونا خواهد شد.

 

خوش‌اقبال اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی برگزاری و نظارت بر فعالیت‌های هیئات مذهبی در ایام محرم است و باید این هیئات را برای برگزاری برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجیه کند.

 

وی بر برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم باید در مکان روباز با رعایت پروتکل‌ ‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: این مراسم نباید بیش از دو ساعت طول بکشد.

 

هر ارگان و تشکلی از فضای در اختتار برای برگزاری برنامه‌های محرم استفاده کند

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هر ساله ادارات و نهادها و تشکل‌های مذهبی در فضاهایی مانند حسینیه و مساجد مراسم محرم و عزاداری اباعبدالله‌الحسین را برگزار می‌کردند، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت سلامت مردم باید هر ارگان و نهادی در فضای در اختیار خود برنامه محرم را برگزار کند و از برپایی تجمعات بپرهیزد.

 

بهرام نصراللهی‌زاده یادآور شد: ادارات، دستگاهها و تشکل‌های مذهبی از جمله نیروانتظامی، سپاه، ارتش، هیئات مذهبی و غیره باید مراسم و برنامه‌های عزاداری ویژه محرم را جداگانه و در فضای دراختیار نهاد خود برگزار کنند.

 

وی با بیان اینکه پخت و توزیع غذای گرم در عزاداری‌های امسال موجب ایجاد تجمعات خواهد شد، اظهار کرد: امسال نباید غذای گرم پخت و توزیع شود چرا که حفظ سلامت مردم در اولویت باید باشد.

 

پایان پیام/

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری ایام محرم کرونا کردستان برگزاری برنامه برنامه های محرم سلامت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مراسم عزاداری خیابانی در سوگ امام صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم از صبح امروز در ارومیه برگزار شد.

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در سراسر آذربایجان غربی توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی عزاداری با چوب (شاخسی) نیز توسط هیئتی دیگر با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه