Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:36:33 GMT

آثار مخرب شک‌های زنانه بر زندگی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۶۹۵

یک روانشناس گفت: شک می‌تواند پیامد‌های بسیار بدی بر جسم و ذهن ما داشته باشد برای کنارآمدن با این مشکل، قبل‌از هرچیز باید علل شک برطرف شود. ناطقان: فرشته سادات شجاعی روانشناس بالینی و خانواده درمانگر درباره همسران شکاک، اظهار کرد: تا این موقع کجا بودی؟ یعنی به کی داره پیام می‌ده؟ چرا رفت بیرون از اتاق؟ کی بهت اجازه داد به گوشیم دست بزنی؟ من به همسرم شک دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس می‌کنم داره به من خیانت می‌کنه. شاید با همکارش تو شرکت… منشی‌اش خیلی جوون و خوشگله. حتما یه سروسرّی با هم دارن…. این جمله‌ها به گوش بسیاری از زن و شوهر‌هایی که اعتمادشان به هم را از دست داده‌اند آشناست.

این روانشناس بیان کرد: آیا واقعا همه این احساسات حقیقی هستند؟ آیا می‌توان هرحسی را شک دانست؟ درست است که روابط عاطفی سالم برپایه اعتماد بنا می‌شود، اما حتی افرادی که به همسرشان کاملا اعتماد دارند، گاهی ممکن است وفاداری او را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به خصوص در زندگی مشترک، اعتماد و احترام است و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. در حقیقت این دو، خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آن‌ها عبور کرد. به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود.

شجاعی با اشاره به اینکه شک می‌تواند پیامد‌های بسیار بدی بر جسم و ذهن ما داشته باشد، ادامه داد: برای کنارآمدن با این مشکل، قبل‌از هرچیز باید علل شک (اینکه آیا به‌دلیل مشاهده علائم خیانت است یا از روی حسادت) برطرف شود. افزایش خیانت در بین افراد موجب افزایش شک در جامعه شده است به طوری که اگر فرد دارای استعداد ژنتیکی شکاکیت بوده و تجربه تلخی را در گذشته داشته باشد با دیدن خیانت در جامعه، شک در او افزایش می‌یابد.

این روانشناس با بیان اینکه افراد باید به این امر واقف باشند که شکاکیت مسری است و موجب تحریک کردن و انتقال آن به طرف مقابل می‌شود، اضافه کرد: اگر فرد قبل از ازدواج شناخت کافی از همسرش به دست نیاورد و پس از ازدواج همسر خود را متفاوت از معیارهایش ببیند متوجه اشتباه در انتخابش می‌شود و دچار نوعی نفرت و انزجار نسبت به همسرش می‌شود که این خود دلیل پیدایش بهانه گیری‌ها و بدبینی‌های بیمار گونه او می‌شود.

وی گفت: حسادت معمولا یک احساسی است که در بین همه‌ی افراد بشری کم یا زیاد وجود دارد، اما‌ این حسادت زمانی که به روابط عاشقانه یا روابط زناشویی نفوذ می‌کند مخرب می‌شود. زیرا در‌ این روابط حسادت به بالاترین درجه‌ی ممکن می‌رسد و باعث می‌شود که روابط گذشته را کاملا از بین ببرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: اگر مردتان نسبت به شما حسود شود باعث می‌شود که بر روی روابط شما سخت گیری‌های زیادی را انجام دهد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آثار مخرب ، شک های زنانه ، زندگی مشترک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آثار مخرب زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد