Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی گفت:تکمیل خدمات زیر بنایی و روبنایی در شهر جدید امیرکبیر و رفع مشکلات در این بخش در اولویت برنامه های سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمود مرادی» امروز (22 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت های انجام شده در شهر جدید امیر کبیر اشاره کرد و در جمع خبرنگاران گفت: شهر خوب را باید ساخت چرا که شهر خوب شهری است که در کنار سیما، منظر و کیفیت و خدمات شهری، شهروندان خوب، مسئولیت پذیر، معتقد به آداب اسلامی و با فرهنگ داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر امیرکبیر اراک، با تاکید بر اینکه آموزش شهروندی امر مهمی است که باید از دوران کودکی آموزش داده شود تا در بزرگ سالی شهروندانی مسئول و مدیران خدمتگذار داشته باشیم، افزود: رسانه ها نیز باید با قلم و بیان خود به فرهنگ سازی در این راستا بپردازند تا آینده روشنی در پیش روی شهر، استان و کشور داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی و ساخت و ساز شهر جدید امیرکبیر در اواخر دهه 80 و اویل دهه 90 در قالب طرح مسکن مهر با ساخت یک هزار و 131 واحد مسکن ویلایی آغاز شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات به وجود آمده از جمله تحریم ها و مشکلات اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر 98 درصد از این تعداد واحد مسکونی ساخته شده است.

 

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به امکانات زیر بنایی و روبنایی این شهر اشاره کرد و گفت: شهر امیر کبیر از  امکانات زیر بنایی از جمله آب، برق، گاز، تلفن و ... برخوردار است و صد درصد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد.

 

مدیر عمل شرکت عمران شهر امیرکبیر اراک همچنین به کیفیت آسفالت و معابر شهری اشاره کرد و ادامه داد: پروژه پیاده رو سازی نیز در حال انجام است .

 

وی به وجود 4 پارک در شهر جدید امیرکبیر اشاره کرد و گفت: مساحت فضای سبز این شهر 50 هکتار است که 25 هکتار فضای سبز تجهیز شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه فضای سبز تجهیز شده برای این شهر بالای 70 متر برای هر نفر است، خاطر نشان کرد: شهر امیر کبیر در آینده نزدیک به یکی از شهرهای سبز و باغ شهر تبدیل خواهد شد.

 

مرادی با بیان اینکه در حوزه زیر بنایی دو مشکل دسترسی به جاده اصلی و فاضلاب را داریم بیان کرد: کار دسترسی به جاده اصلی با احداث زیرگذر در دست اقدام است که کارهای اولیه آن انجام و تامین اعتبار شده است و در هفته دولت آغاز می شود.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر امیرکبیر اراک با بیان اینکه ۱۳۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح عمرانی لازم است، خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد آن از سوی شرکت عمران و بقیه از محل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهد شد.

 

این مقام مسئول همچنین گفت: شبکه جمع آوری‌فاضلاب در شهر جدید امیرکبیر نیز اجرا و مطالعات تصفیه‌خانه  فاضلاب یک هزار مترمکعبی نیز انجام شده و مجوز لازم از محیط زیست اخذ شده و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد تصفیه‌خانه شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر لازم است.

 

وی همچنین از بهره برداری از استخر سرپوشیده امیر کبیر در هفته دولت نیز خبر داد و گفت: این استخر با صرف ۱۵۰میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

 

مردای، افزود: تامین آب آشامیدنی سالم نیز برای جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر درنظر گرفته شده و اکنون ۳۰ لیتر برثانیه آب تامین شده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهر امیرکبیر استان مرکزی اراک شهر جدید امیرکبیر شهر جدید امیر شرکت عمران زیر بنایی امیر کبیر شهر امیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در روستای شرب‌العین اشکذر جاری شد

دریافت 4 MB کد خبر 6087635

دیگر خبرها

  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • سیل در رودخانه منشاد جاری شد
  • سیل در روستای شرب‌العین اشکذر جاری شد
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم
  • شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده