Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@01:52:59 GMT

ابراز نگرانی سازمان ملل درخصوص وضعیت بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۰۲۱

ابراز نگرانی سازمان ملل درخصوص وضعیت بلاروس

«میشل باچله» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درخصوص نحوه برخورد با معترضان در بلاروس ابراز نگرانی کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «گلوبال نیوز»، باچله گفت، بنا بر گزارش‌ها، پلیس بلاروس برای مقابله با معترضان از گلوله پلاستیکی، خودرو آب‌پاش و نارنجک صوتی استفاده کرده است.

این مقام سازمان ملل گفت: «گزارش‌ها حاکی از این است که حدود ۶۰۰۰ نفر ظرف سه روز گذشته مورد بازداشت قرار گرفته‌اند که عابران و افراد زیر سن قانونی را نیز شامل می‌شود و چنین دستگیری‌های گسترده‌ای با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش‌های ضد و نقیض از رفتار نامناسب با بازداشت‌شدگان خواستار تحقیق در این خصوص شد.

«آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد نیز امروز (چهارشنبه) گفت، به نشستی با حضور وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا دعوت شده تا در مورد اعمال تحریم‌های احتمالی علیه بلاروس به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به تحولات اخیر در بلاروس، این کشور اروپایی را به اعمال تحریم‌هایی تهدید کرد.

معترضان در شهر‌های مختلف بلاروس سه شب متوالی دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشته است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی بود که سهم «اسوتلانا تیخانوفکسایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو تنها ۹.۹ درصد آرا بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان ملل بلاروس تظاهرات پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته این سازمان یک هزار و ۵۷۸ عملیات را در سطح شهر سمنان پوشش داده است، ابراز داشت: طی این عملیات‌ها یک هزار و ۵۹ نفر نجات داده شدند.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: از این تعداد ۵۲۸ مورد انواع حریق و یک هزار و ۵۰ مورد سایر حوادث را در بر دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشتر حریق‌ها ناشی از بی احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق بوده است، ابراز داشت: ۱۴۲ مورد حریق‌ها از ساختمان‌های متروک، ضایعات و سطل‌های زباله اتفاق افتاده است.

خادمیان ضمن بیان اینکه ۸۲ مورد حریق منازل مسکونی و ۶۸ مورد دیگر مربوط به خودروها بوده است، تصریح کرد: ۸۸ حریق خارج از محدوده شهری نیز پوشش داده شدند.

وی بابیان اینکه در ۳۷۹ مورد افراد از کابین آسانسور و ۱۴۹ نفر از اماکن و منازل نجات یافتند، افزود: ۲۱۴ مورد نیز گرفتن حیوانات موذی بوده است.

کد خبر 6087860

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است