Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:31:25 GMT

تروریست ها بندر مهم گازی موزامبیک را گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۲۲۱

تروریست ها بندر مهم گازی موزامبیک را گرفتند

به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی کشور موزامبیک که خواست به نامش اشاره نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: تروریست‌ها روز چهارشنبه بندر «موکیمبوا دِپاریا» را گرفتند.

مقام نظامی موزامبیک در ادامه اعلام کرد که این تروریست‌ها همزمان با حمله به این بندر با شلیک آر پی جی۷ به یک قایق نیز حمله کردند.

شهر موکیمبوآ دِپرایا" در استان "کابو دلگادو" در ۸۰ کیلومتری جنوب شبه جزیره "افونگی" که محل استقرار تاسیسات گاز مایع موزامبیک و یکی از بزرگ‌ترین مناطقی است که گروه نفتی توتال فرانسه در آن حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اواخر ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) نیز تروریست‌های مسلح هشت تن از کارکنان شرکت ساخت و ساز یک شرکت خصوصی که برای شرکت توتال فرانسه و بر روی یک پروژه میلیاردی کار می‌کرد، کشتند.

پیش از آن نیز عناصر تروریستی مسلح موقتا بخشی از شهر "موسیمبوا دبرایا" را تصرف کرده و همین امر موجب آوارگی گروهی ساکنان این شهر شد.

براساس گزارش فرانس پرس، شمال موزامبیک از سال ۲۰۱۷ به این سو از سوی تروریست‌های مسلح مورد حمله قرار گرفته و تاکنون بیش از  یکهزار نفر کشته شده‌اند.

سازمان ملل متحد ماه می (اردیبهشت/ خرداد) شمار آوارگان ناشی از حملات گروه‌های مسلح تروریست در این منطقه از موزامبیک را ۲۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

با وجود نآرامی در شمال موزامبیک، اما شرکت توتال فرانسه اعلام کرده است که به اجرای طرح گازی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

موزامبیک در جنوب قاره آفریقا قرار دارد  و پایتخت آن شهر «ماپوتو» است و حدود ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک پاریس شرکت نخواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شمشیربازان روسی در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس (فرانسه) شرکت نخواهند کرد.

قرار است در سه روز آینده یک تورنمنت انتخابی المپیک در رشته شمشیربازی در لوکزامبورگ برگزار شود که ورزشکاران روسی اجازه شرکت در آن را ندارند.

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

پیش از این کنگره فدراسیون جهانی شمشیربازی (FIE) با اکثریت آرا تصمیم گرفت شمشیربازان روسیه و بلاروس را در وضعیت بی‌طرف به مسابقات بین‌المللی بازگرداند. در همان زمان، این فدراسیون به تعدادی از ورزشکاران برجسته روسیه از جمله قهرمانان المپیک سوفیا پوزدنیاکوا، سوفیا ولیکایا و یانا یگوریان اجازه شرکت در مسابقات را نداد. در بازی‌های المپیک توکیو، شمشیربازان روسی در مجموع سه مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به دست آوردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند