Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@04:56:08 GMT

طرح گشایش اقتصادی سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۳۹۷

طرح گشایش اقتصادی سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح گشایش اقتصادی دولت سبب می‌شود که سرزمینی سوخته را به دولت بعدی تحویل دهد و بارها تاکید شده که به جای پیش‌فروش نفت، بورس نفت خام را فعال کنند. - اخبار استانها -

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ضمن مخالفت با طرح گشایش اقتصادی مطرح شده توسط دولت اظهارداشت: من اعتقاد دارم که آقای زنگنه با سوءمدیریت خود، کشور را به بن‌بست می‌رساند و یکی از این مسائل، بحث بورس نفت خام بود که با توجه به شواهد موجود به نظر شخصی من وزیر به عمد نمی‌گذارد که این بورس نفت به جاهای خوبی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید به جای اینکه با پیش فروش نفت دولت بعدی را دچار مشکل کنیم، به همان بورس نفت تاکید کنیم، به عبارتی وقتی نفت به روز به فروش برسد پول آن نیز همان موقع به خزانه می‌رود و در این صورت دولت بعدی هم به مشکل برنمی‌خورد که این ایده بارها مطرح شده بود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس نفت خام باید فعال شود، عنوان کرد: بورس نفت خام منع قانونی ندارد و سه بار هم تاکنون مطرح شده، اما ادعای وزارت نفت این است که مورد استقبال واقع نشده است و در این صورت باید آسیب‌شناسی شود و همان بورس نفت خام را فعال کنیم.

واکنش عضو هیئت رئیسه مجلس به طرح گشایش اقتصادی دولت/گشایش اقتصادی دولت پیش خور کردن منابع کشور استواکنش خوانساری به "گشایش اقتصادی" دولت/ پیش فروش نفت نقدینگی را جمع، ولی تورم را علاج نمی‌کندبیگی نژاد: پیش فروش نفت برای گشایش اقتصادی باید در مجلس بررسی شود

وی با بیان اینکه من این راهکار را منطقی نمی‌دانم، تصریح کرد: دولت عملا خزانه را از دلار و بعد از طلا و سپس صندوق ذخیره را خالی کرده، بنابراین به نظر من با این کار و طرح گشایش اقتصادی یک سرزمین سوخته تحویل دولت بعدی داده می‌شود.

ابوترابی با اشاره به عدم ارائه این طرح به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطالبه نمایندگان این است که این طرح حتما به مجلس ارائه شود تا کار کارشناسی روی آن انجام شود و افکار عمومی در جریان قرار بگیرند و در واقع پیشنهادات مطرح و طرح پخته‌ای ارائه شود.

وی همچنین بر این مورد که گفته می شود این طرح به نوعی آینده فروشی و مصداق پیش‌خوری است، تائید کرد و گفت: این طرح دولت‌های بعدی را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/174/ ز

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... نامه ۵۷ تشکل‌ دانشجویی به نمایندگان مجلس درباره گشایش اقتصادی قاضی‌زاده هاشمی: طرح گشایش اقتصادی برای کسری بودجه دولت بود اظهار نظر زنگنه درباره گشایش اقتصادی و عرضه سهام پالایشگاه ها در بورس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نامه ۵۷ تشکل‌ دانشجویی به نمایندگان مجلس درباره گشایش اقتصادی قاضی‌زاده هاشمی: طرح گشایش اقتصادی برای کسری بودجه دولت بود اظهار نظر زنگنه درباره گشایش اقتصادی و عرضه سهام پالایشگاه ها در بورس پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۵ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۶ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۷ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۸ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند احراز هویت جسد کشف شده در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد فردا به خانواده رضانژاد تحویل می‌شود معاون وزیر صمت: تولید روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور/ پارچه موردنیاز واحدهای پروانه‌دار تولید ماسک تأمین می‌شود اختصاصی| مشکلات و مسائل هپکو با حضور دادستان کل کشور بررسی شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان پامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر است ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درباره گشایش اقتصادی طرح گشایش اقتصادی پیش فروش نفت بورس نفت خام دولت بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است