Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری پررنگ شده و هرکجا نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود، ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های چالش‌های پیشروی جوانان، با بیان اینکه خانواده، تعلیم و تربیت و الگوهای جامعه در شرایط کنونی مورد هجمه قرار گرفته، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که نقش تربیتی در جامعه دارند باید توجه به نهاد خانواده را به‌طور جدی دنبال کنند زیرا با دقت نظر در این موضوع می‌توان جامعه را از آسیب‌ها مصون نگاه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غفلت از خانواده‌ها باعث بروز بحران‌های غیرقابل جبرانی می‌شود، افزود: با امکانات دیروز نمی‌توانیم دانش آموزان و دانشجویان امروز را برای فردا آماده کنیم و باید شرایط را تغییر دهیم؛ تغییر این رویکرد نیز تنها با همراهی جوانان و نوجوانان محقق می‌شود و نمی‌توان در اتاق‌های در بسته بدون مشارکت جدی این قشر تصمیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش عمده اوقات جوانان در اختیار نهادهایی است که کار رسمی تعلیم و تربیت را برعهده ندارند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به آینده کشور و نظام امیدوار باشیم باید از خطاهای احتمالی جوانان بگذریم و همه دلسوزان نظام زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در معرفی الگوها کم کار کرده‌ایم و این امر ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود، ادامه داد: الگوها باید در عرصه‌های مختلف معرفی شده و جوانان را به گونه‌ای در مسیر الگوگیری از آن‌ها سوق داد.

نصراصفهانی اضافه کرد: در جامعه‌ای متمدن و مسلمان زندگی می‌کنیم که الگوهای بسیاری در این تمدن و اسلام تربیت شده‌اند و نیاز به معرفی درست آن‌ها به قشر جوان احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر انتقال دانش و تغییر رفتار با سرعت بیشتری انجام شده و شکاف بین نسلی و بین خانواده‌ها روزبه‌روز درحال بیشتر شدن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان و پدر و مادرها را از لحاظ فضای روحی و برداشت از موضوعات اجتماعی به یکدیگر نزدیک کرده و اگر نیاز بود، گاهی باید والدین به مسائلی که به باورهایشان نزدیک نیست تن دهند.

وی ادامه داد: در شهر باید شعار شهروندان پرسشگر و مسئولان پاسخگو به‌طور عینی محقق شده و هیچ جوانی از اینکه در رابطه با موضوعات مختلف صحبت کند، ترسی نداشته باشد و اگر خطایی از او سر زد با نقادی منصفانه و دلسوزانه برطرف شود.

نصراصفهانی گفت: به دلیل خلاءها و ضرورت‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر احساس می‌شد، مدیریت شهری به‌طور جدی به این دو موضوع ورود کرد و تصمیم‌ها در این رابطه توسط دو کمیسیون تخصصی شورای شهر گرفته می‌شود.

وی ساخت فرهنگسرا، کتابخانه، سالن مطالعه، فضاهای روباز و سرپوشیده ورزشی را از اقدامات زیربنایی حوزه فرهنگی و اجتماعی در اصفهان دانست و افزود: اگر یک شهر از لحاظ کالبدی با بهترین امکانات ساخته شود اما از شهروندان فلت شود، کار ارزشمندی انجام نشده است؛ مردم باید در شهر نشاط و شادی را پمپاژ کنند، در کنار یکدیگر در جهت رشد خود گام بردارند و مراقب سلامت دیگران نیز باشند زیرا ما تنها مأمور به رسیدگی به امور خود، خانواده و اطرافیان خود نیستیم بلکه فضای ارتباطات کنونی باز شده و حد و مرز نمی‌شناسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در اقدامات کالبدی شهر به شهروندان نیز توجه شده تا در سایه اقدامات، زیست مطلوب شهری رقم بخورد، ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری پررنگ شده و هرکجا نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود، ورود خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نام مدیریت شهری اصفهان در اذهان مردم با توسعه فضاهای تفرجگاهی و پارک‌ها، برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها و نقش‌آفرینی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی همراه شده که این تغییر رویکرد درخصوص اقدامات شورا و شهرداری اتفاق مبارک و بزرگی محسوب می‌شود.

نصراصفهانی ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌های مالی اگر مدیریت شهری مأموریت‌های خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام ندهد، خسارات عظیمی به شهر وارد می‌شود بنابراین باید در زمینه خوداتکایی، خودکنترلی و خودمنزلت‌بخشی جوانان دقت و توجه بیشتری شود تا شاهد دستاوردهای بیشتر ملی و کشوری باشیم.‌

کد خبر 438582

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان آسيب اجتماعي جوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مقابله با آسیب های اجتماعی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • مد خوب، مد بد!
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی