Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک توسعه تعاون استان اردبیل در کنار سایر خدمات بانکی بیش از 2000 میلیارد ریال تسهیلات از اول سال گذشته تاکنون در قالب نزدیک 5000 پرونده پرداخت کرده است بطوریکه میزان تسهیلات پرداختی این بانک در استان در سال 1398 نسبت به سال قبل حدود 85 درصد رشد داشته است.

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، عادل کریمی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: بانک توسعه تعاون استان اردبیل طی چهار مرحله سهمیه ابلاغی از محل قرارداد عاملیت اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود مبلغ 600 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد بیش از 560 فقره پرونده مصوب و پرداخت کرده است که نزدیک به 130 میلیارد ریال آن در قالب 340 فقره برای معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی میزان تسهیلات پرداختی از محل بند "ب" تبصره 16 به معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی را حدود 110 میلیارد ریال به تعداد 350 فقره اعلام کرد و اظهار نمود: در این راستا دو شعبه در استان اردبیل به جهت تسریع و بیشترین پرداختی جزو شعبه‌های برتر کشور معرفی‌شده است به‌طوری‌که مجموع پرداختی این بانک در استان اردبیل برای معرفی‌شدگان کمیته امداد از محل مذکور نزدیک به 19 درصد تسهیلات پرداختی بانک در سطح کشور می‌باشد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی را 284 فقره حدود 29 میلیارد ریال اعلام و تصریح نمود: کل اعتبار ابلاغی نیز در این بخش توسط این بانک در استان جذب‌شده است.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به رسالت توسعه‌ای و وظیفه تخصصی این بانک از بخش تعاون بیش از 75 درصد تسهیلات پرداختی این بانک در استان در اختیار اعضاء و تشکل‌های تعاونی قرارگرفته است.

وی تأکید کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک پیشرو در صدور اسناد خزانه اسلامی نوع اول در راستای تسویه مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های دولتی است که در این خصوص نزدیک به 32 میلیارد ریال از صدور مجوز به این بانک در این استان صادرشده است.

عادل کریمی همچنین میزان وام قرض‌الحسنه پرداختی ازدواج این بانک به زوجین را تاکنون 136 میلیارد ریال به تعداد 738 فقره اعلام کرد و افزود: بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان استان از ابتدای سال گذشته تاکنون نزدیک به 375 میلیارد ریال به تعداد 1400 فقره پرونده از منابع مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اعلام نمود: بانک توسعه تعاون استان اردبیل هم‌زمان با سالروز تأسیس بانک، 6 درصدی وجه التزام تسهیلات و 8 درصد وجه التزام ضمانت‌نامه‌های صادره مشتریان خود را درصورتی‌که تا تاریخ 30/07/99 بدهی خود را تسویه نمایند مورد بخشودگی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شبکه تعاون استان، همکاری هرچه بیشتر بین تعاونی‌ها و بانک توسعه تعاون را عامل رشد و توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت: در سال جهش تولید تلاش مجموعه همکاران استان در جهت ارائه خدمات به کارآفرینان هست و با تمام توان در خدمت تولید و اشتغال خواهیم بود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل حمایت از بخش گردشگری با توجه به پتانسیل استان را از برنامه‌های اساسی این بانک عنوان نمود و افزود: بیش از 200 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان مصوب و یا پرداخت‌شده است.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی و عشایری این بانک در استان، حسب اولویت‌های اعلامی دستگاه‌های متولی بخشی، اقدامات مقتضی معمول خواهد شد.

وی همچنین میزان تسهیلات پرداختی این بانک از محل بند "الف" تبصره 18 قانون بودجه را حدود 220 میلیارد ریال در دو بخش کشاورزی و صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: حسب هماهنگی‌های صورت گرفته مبلغ این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

کریمی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و عقد تفاهم‌نامه مدیرعامل بانک با استانداری افزود: این بانک تأمین مالی اجرای فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان را به مبلغ 600 میلیارد ریال بر اساس سازگار ماده (56) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از محل منابع داخلی بانک مصوب و در مرحله اخذ تضمین دولتی و سایر مراحل اداری و مالی مرتبط هست که در صورت ارائه تضمینات نسبت به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.

عادل کریمی در پایان از آمادگی این بانک برای ارائه خدمات اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان اردبیل مطابق بااستعداد و پتانسیل استان از شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان حمایت می‌نماید و آماده ارائه خدمات اعتباری به آن‌ها می‌باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تسهیلات قرض الحسنه پول نیوز بانک توسعه تعاون وام اشتغال خود اشتغالی بانک توسعه تعاون استان اردبیل میزان تسهیلات پرداختی بانک در استان پرداختی این بانک میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد