Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش کرمان هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی اظهار کرد: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر همانند شیوه‌نامه سایر صنوف با نظر کارشناسان دانشگاه‌علوم‌پزشکی و ستاد کرونا تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم محرم و صفر در استان کرمان، تصریح کرد: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: ترجیحاً پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیئت و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

وی با اشاره به این مطلب که آشپزخانه هیئت‌ها نیز در این ۲ ماه تعطیل هستند، اظهار داشت: تمام هیئت‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم را در ایام محرم و صفر دارند باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده و در ادامه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی و دادن تعهد کتبی و پس از حضور کارشناس سازمان تبلیغات و علوم پزشکی در محل هیئت و تأیید مکان، به عزاداری بپردازند.

وی با بیان این مطلب که زمان ثبت نام هیئت‌ها در سامانه بیرق از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز و هیئت‌ها در هر زمانی که قصد برگزاری مراسم را دارند در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: مسئول هیئت‌ها می‌توانند در مکان بخشداری‌ها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و ثبت نام هیئت خود را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تمامی هیئت‌ها برای عزاداری می‌توانند از حیاط مدارس استفاده کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیات عزاداری حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سامانه بیرق تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم استان کرمان محرم و صفر ثبت نام هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد