Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:15:32 GMT

اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو میدان نقش جهان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۸۷۸

اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو میدان نقش جهان را تهدید می‌کند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- با صدور مجوز افزایش ارتفاع ساختمانی در اطراف میدان نقش جهان اصفهان، بار دیگر این میدان در خطر حذف از فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، احداث ساختمان‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد در اطراف میدان نقش جهان، بارها و بارها خبرساز شده و هشدارهای مکرر سازمان جهانی یونسکو را در بر داشته است به طوری که این میدان که از اولین آثار ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است، چندین بار تا مرز خروج از این لیست قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار نیز صدور مجوز افزایش ارتفاع یک ساختمان تجاری، بار دیگر میدان امام(ره) را در خطر حذف از فهرست میراث جهانی قرار داده است. مالک این ساختمان با شکایت از دیوان عدالت اداری موفق به کسب مجوز افزایش ارتفاع تا سقف 9 متر شده است. این در حالی‌ست که مطابق با آیین‌نامه‌های سازمان یونسکو و اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان، ساختمان‌های اطراف میدان تها تا ارتفاع 5.5 متر اجازه ساخت و ساز دارند.

کهگیلویه و بویراحمد| تخریب آثار تاریخی نگران کننده است کشف یک اسکلت دیگر در تپه اشرف اصفهان / ادامه کاوش‌ها به شناخت بیشتر دوران اشکانی کمک می‌کند+تصاویر هشدار استاندار سمنان درباره احداث مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه؛ با اهمال گران برخورد جدی می‌شو

در همین رابطه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی به هیچ عنوان با افزایش ارتفاع ساختمان‌های اطراف میدان امام(ره) موافق نیست و شهرداری هم با توجه به ضوابط میراث فرهنگی، اجازه صدور پروانه ساخت به مالکان این ساختمان‌ها نمی‌دهد.

فریدون اللهیاری افزود: مالک ساختمان اشاره شده پس از عدم موفقیت در کسب مجوز از شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، به دیوان عدالت عالی شکایت برد که آن‌ها نیز رای به افزایش ارتفاع ساختمان دادند و ما نیز ناگزیر به تمکین از رای حقوقی و قضایی بودیم.

وی با بیان اینکه "فعلا این مجوز به حالت تعلیق درآمده است" گفت: با بازدیدی که دادستان اصفهان از این ساختمان تجاری داشتند، فعلا دستور توقف ساخت‌و‌ساز را داده‌اند که امیدواریم بتوانیم از طریق مراجع قضایی این مشکلات را برطرف نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: از آنجایی که رعایت سقف ارتفاع ساختمان‌های اطراف میدان نقش جهان از توصیه‌های اکید سازمان یونسکو است، صدور مجوز‌هایی از این دست به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و مالکان این ساختمان‌ها باید از فکر افزایش ارتفاع مجتمع‌های خود بیرون بیایند. در صورتی که این مورد هم با رای دستگاه قضایی حل و فصل شود، نیازی به بازدید کارشناسان یونسکو نخواهد بود.

انتهای پیام/174/س

R41346/P1573/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... تصویب فاز دوم همکاری‌های وزارت گردشگری و یونسکو لزوم ارتقای کیفیت گردشگری در "تخت جمشید"؛ تعریف مسیرهای جدید به رونق منطقه کمک می‌کند تبدیل بارگاه حبقوق نبی(ع) به قطب گردشگری؛ واقعیت یا یک آرزوی محال؟! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تصویب فاز دوم همکاری‌های وزارت گردشگری و یونسکو لزوم ارتقای کیفیت گردشگری در "تخت جمشید"؛ تعریف مسیرهای جدید به رونق منطقه کمک می‌کند تبدیل بارگاه حبقوق نبی(ع) به قطب گردشگری؛ واقعیت یا یک آرزوی محال؟! پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۴ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۵ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۶ ۹۵ درصد مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شد ۷ هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟ ۸ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد جزئیات جدید از پرونده اداره کل غله استان کرمان/ تخلفات بسیار فنی و ماهرانه انجام می‌شد/ اثبات آنها سخت بود مهمترین اخبار تسنیم ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۳|افزایش دوباره قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل میراث فرهنگی ارتفاع ساختمان میدان نقش جهان افزایش ارتفاع فهرست میراث اطراف میدان ساختمان ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد