Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:50:51 GMT

وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۱۸۷

وعده پامپئو درباره تحریم بلاروس و هشدار به روسیه

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ممکن دانستن اعمال تحریم یا توقف فروش محصولات نفتی به بلاروس، تهدید کرد که در صورت تأیید مسئله توطئه با طالبان (برای کشتن آمریکایی‌ها در افغانستان)، روسیه "بهای سنگینی" باید بپردازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا اعمال تحریم‌هایی علیه بلاروس در رابطه با اعتراضات مردمی در این کشور را رد نکرد

پامپئو در مصاحبه‌ای که متن آن توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، از در پاسخ به سؤالی در این باره که آیا تحریم‌هایی علیه مقامات مینسک اعمال خواهد شد یا تأمین منابع نفتی بلاروس به حالت تعلیق در خواهد آمد، گفت: «من مطمئن هستم که تمامی این موارد را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیارها در این زمینه بسیار مهم هستند. کاری که به نظر ما می توانیم انجام دهیم، نه تنها به طور یک جانبه از سوی ایالات متحده، بلکه در قالب چند جانبه و برای دستیابی به نتیجه بهتر برای مردم بلاروس است و واکنش به روادیدهای اخیر در بلاروس هم می‌تواند اعمال تحریم باشد و هم تصمیم گیری درباره فروش محصولات نفتی. البته این مسائل هنوز مشخص نشده است.»

تهدید روسیه به پرداخت "بهای سنگین" در صورت تأیید توطئه با طالبان

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین یادآور شد که در صورت تأیید گزارشات مبنی بر پرداخت روسیه به نیروهای طالبان برای به قتل رساندن نیروهای آمریکایی در افغانستان، روسیه با "بهای سنگینی" بپردازد

پامپئو در این رابطه گفت: «اگر روس‌ها واقعاً برای کشتن نظامیان آمریکایی یا به طور کلی مردم غربی، پول به طالبان داده باشند، اکنون مجبور خواهند شد تا بهای سنگینی بابت این اقدام خود بپردازند. من این موضوع را با وزیر امور خارجه (سرگئی) لاوروف در میان گذاشته‌ام و می دانم که نظامیان ما نیز با مقامات نظامی روس در این باره صحبت کرده‌اند. ما چنین مسئله‌ای را تحمل نخواهیم کرد.»

دفاع پامپئو از فروش تسلیحات نظامی به عربستانپامپئو: مقابله با تهدیدات چین از جنگ سرد هم دشوارتر استخبر پامپئو درباره تصمیم ترامپ علیه شرکت‌های چینی

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... اعتراضات مردم بلاروس به مسکو و لندن هم کشیده شد + تصویر واکنش‌‌های بین‌المللی به اعتراضات گسترده اخیر در بلاروس حمایت بایدن از اعتراضات خیابانی در بلاروس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعتراضات مردم بلاروس به مسکو و لندن هم کشیده شد + تصویر واکنش‌‌های بین‌المللی به اعتراضات گسترده اخیر در بلاروس حمایت بایدن از اعتراضات خیابانی در بلاروس واژه های کاربردی مرتبط بلاروس اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ سنتکام مدعی کنترل ایران بر یک کشتی در آب‌‎های بین المللی شد ۳ ترامپ: بزرگترین مشکل آمریکا نه ایران و چین، بلکه دموکرات‌ها هستند ۴ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۵ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۶ چین: سزار بدترین عملکرد دنیا در کنترل کرونا را داشته/ جان آمریکایی‌ها برای مقامات کاخ سفید ارزشی ندارد ۷ قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت ۸ عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب‌الله امروز حزب‌الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد مهمترین اخبار بین الملل لبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار سوریه|جنایات مستمر شبه نظامیان وابسته به آمریکا؛ «قسد» به ربودن شهروندان سوری ادامه می‌دهد ترامپ در فکر برکناری وزیر دفاع آمریکا پس از انتخابات قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار روسیه اخبار آمریکا بلاروس اخبار روسیه اخبار آمریکا امور خارجه آمریکا وزیر امور خارجه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد