Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور در ایین بهره برداری از طرح عظیم توسعه منابع اب و خاک در نواحی مرزی کشور گفت: این طرح برای من بیش از افتتاح هایی که در هفته های گذشته داشتم لذت بخش است به این علت که در زمان دفاع مقدس در هنگام عبور از این مناطق یکی از ارزو ها این بود که روزی فرا رسد تا بتوانیم این مناطق را اباد کنیم و مرحوم رفسنجانی بارها این جزو ارزو هایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح امروز در اواخر دولت اقای رفسنجانی در سال 76، در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرارگرفت واولین مصوبات ما مربوط به پایان دولت ایشان بود و در سال 81 و 82 دنبال شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  «حسن روحانی» رییس جمهور در ایین بهره برداری از طرح عظیم توسعه منابع اب و خاک در نواحی مرزی کشور گفت: خدمت مردم عزیز ایران به ویژه استان کرمانشاه و ایلام به علت افتتاح طرح های مهمی که امروز شاهد بودیم تبریک میگویم، 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی با اقدامات مهمی در طول سالیان انجام گرفته است، این طرح برای من بیش از افتتاح هایی که در هفته های گذشته داشتم لذت بخش است به این علت که در زمان دفاع مقدس در هنگام عبور از این مناطق یکی از ارزو ها این بود که روزی فرا رسد تا بتوانیم این مناطق را اباد کنیم و مرحوم رفسنجانی بارها این جزو ارزو هایش بود.طرح امروز در  اواخر دولت اقای رفسنجانی در سال 76،  در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرارگرفت واولین مصوبات ما مربوط به پایان دولت ایشان بود و در سال 81 و 82 دنبال شد.

او ادامه داد: در طول بعد انقلاب تا اول دولت یازدهم 28 سد را احداث کردیم و در این دولت یازدهم و در طول این 7 سال 24 سد دیگر را احداث کردیم. این طرح برای ما بسیار مهم است. از رهبری تشکر می کنم که در سال 93 زمانی که این طرح را برای ایشان توضیح دادم و مطرح کردم که نیاز به کمک صندوق داریم و هشت میلیارد دلار درخواست کردم و ایشان بلافاصله موافقت کردند و این کار عظیم در سال 93 تحرک اصلی خود را پیدا کرد. امروز شاهد افتتاح بخش بزرگ از این طرح هستیم سد ها شبکه و تونل هادر برنامه ها قبلی افتتاح شده است و اکنون به محصول رسیده است و تا پایان سال به 35 هزار هکتار به افتتاح برسد.

رییس جمهور گفت: مسئله امنیت غذایی برای ما مهم است. باید به دیگران نیازمند نباشیم و روی پای خود بایستیم. در سال گذشته دیدیم که کشور های مختلف در مسئله مواد غذیی چگونه حساسیت به خرج دادند در این هفت سال تحول بزرگی را در بخش اب و خاک شاهد بودیم. انقلاب اسلامی همواره برای امنیت غذایی و ابادانی مرز ها توجه خاص و ویژه دارد استان های کرمانشاه و ایلام که سال ها در جنگ تحمیلی بودند امروز شاهد یک تحول بزرگ در زمینه کشاورزی هستنداینکه با این طرح های ابیاری دو نوبت تا سه نوبت می توانند از زمین های استفاده کنند بسیار مهم است.

روحانی بیان کرد: با این طرح ها محصولات در این مناطق به چهار برابر می رسد با حساسیت این طرح را برای تکمیل دنبال می کنیم. تا لحظه و ساعت اخر تمام دولت و کارگزاران و مهندسین و پیمانکاران طرح ها را ادامه میدهند. از 200 شرکت پیمانکار تشکر می کنم که در این پروژه کمک کردند از همه شرکت های مهندسین مشاور که تلاش کردند و سرپرستی کردند و مشاوره دادند تشکر می کنم.از اینکه در این طرح ها شاهد مهاجرت معکوس باشیم بسیار خبر خوشحال کننده ای است.

رییس جمهور بیان کرد: سد ها برای امنیت جان مردم مهم است. درود می فرستیم به روان خلبان شجاع شیرودی و کشوری که بار ها در کنار این ها بودم. در سال 58 قبل جنگ در کرمانشاه شیرودی و هم کشوری را دیدم خلبان های شجاع که در طول دفاع مقدس فعالیت کردند. چون نزدیک به ایام سالگرد بازگشت ازادگان است به همه خانواده ها شهدا و جانبازان و آزادگان درود می فرسیتم و امیدواریم پاسداشت خوبی از خون همه این عزیزان داشته باشیم در این شرایط سخت تحریم دشمنان ببینند که هر هفت طرح عظیم و بزرگ توسعه اب و خاک را اجرا کردیم ملت ایران همیشه پیروز است.

تکمیل می شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس جمهور رییس جمهور اب و خاک ارزو ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه