Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم حاج باباعلی گفت: طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز نهاوند اجرایی می‌شود چراکه تولید بیش از ۷۵ درصد این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن زمین‌های مرغوب و شرایط آب و هوایی قطب تولید محصولات زراعی و باغی در استان همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات زراعی در نهاوند حدود ۸۰ هزار هکتار است و ۱۳ هزار و ۳۵۰ هکتار نیز سطح زیر کشت انواع محصولات باغی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش کشاورزی و باغداری شهرستان نهاوند به‌عنوان بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

حاج باباعلی در ادامه به کشت گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۲۰۰ هکتار در این منطقه به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و این شهرستان قطب تولید گیاهان دارویی در استان است.

وی عنوان کرد: گشنیز یکی از انواع گیاهان دارویی و زراعی شهرستان است که بیش از ۷۵ درصد تولید این محصول در کشور توسط کشاورزان نهاوندی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با توجه به قیمت این محصول و مزیت داشتن شهرستان برای تولید گشنیز طرح تحقیقاتی فرآوری محصول گشنیز در شهرستان نهاوند به‌عنوان پایلوت کشوری آغازشده است.

حاج باباعلی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید گشنیز به‌صورت سنتی انجام می‌شود با اجرای این طرح و با استفاده از نظر کارشناسان کشاورزی به سمت مکانیزه کردن تولید حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: در این طرح تحقیقاتی با استفاده از رقم‌های جدید گشنیز که تولید بیشتری دارند و به‌صورت مکانیزه کاشت می‌شوند در استفاده از بذر صرفه‌جویی بیشتری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: طرح این فعالیت آماده ‌شده و سرمایه‌گذار شرکت تعاونی روستایی استان است و همچنین برای اجرای آن قول مساعد از طرف نماینده داده‌شده است.

حاج بابا علی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طبق قانون هرگونه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حکم تخریب چندین ساخت ‌و ساز غیرمجاز در نهاوند اجرا و هم‌اکنون برای ۹۱ فقره حکم تخریب صادرشده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پرونده‌های ساخت‌ و سازهای غیرمجاز گفت: از سال‌های گذشته تا امروز ۲۰۰ پرونده تشکیل‌شده و درحال رسیدگی است و از مردم هم درخواست داریم این تخلفات را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد اظهار کرد: به دنبال صدور دستور‌ قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحد حقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای‌ قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند. وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده 3 و تبصره 2 ماده 10، قلع و قمع و 12 هزار و 300 متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد