Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت محلی هنگ کنگ اعلام کرد که قراردادهای استرداد شهروندان با دو کشور اروپایی فرانسه و آلمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، پیش از این دو کشور اروپایی فرانسه و آلمان در اعتراض به آنچه که « پس رفت آزادی‌ها در هنگ کنگ» می‌نامیدند، قرارداد استرداد شهروندان با هنگ کنگ را لغو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت محلی هنگ کنگ در بیانیه خود برای اعلام تعلیق قراردادهای استرداد شهروندان با دو کشور اروپایی فرانسه و آلمان نوشت: «متأسف هستیم که دو کشور فرانسه و آلمان همکاری‌های حقوقی‌شان را سیاسی کردند.»

وزارت خارجه فرانسه اوائل ماه اوت اعلام کرده بود که این کشور با توجه به «آخرین تحولات جدید» در مستعمره سابق بریتانیا، قرارداد استرداد شهروندان میان پاریس و منطقه نیمه‌مستقل هنگ کنگ که در تاریخ چهارم می ۲۰۱۷ امضا شده است را لغو می‌کند.

وزارت خارجه آلمان نیز چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای موضع مشابهی با استناد به «اتفاقات اخیر» در این منطقه گرفته بود.

آلمان این موضع را در پی اعلام تعویق انتخابات پارلمانی در هنگ کنگ که از سوی رئیس اجرایی دولت محلی هنگ کنگ اعلام شده، گرفته است. این تصمیم دولت آلمان، واکنش چین را به همراه داشت. سفارت چین در آلمان اقدام این کشور را در تعلیق قرارداد استرداد شهروندان محکوم کرد.

پیش از فرانسه و آلمان، کشورهای غربی زیادی مانند کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند در واکنش به «قانون امنیت ملی جدید چین در هنگ کنگ» که از ۳۰ ژوئن در این منطقه نیمه‌مستقل به اجرا در آمده است، اقدام‌های مشابهی را انجام داده‌اند.

قانون امنیتی جدید چین در هنگ کنگ به مقام‌های چینی اختیارهای گسترده‌ای را درباره حضورشان در این منطقه می‌دهد؛ این قانون موضوع‌های «براندازی، جدایی طلبی، تروریسم و همکاری با قدرت‌های خارجی» در هنگ کنگ را نشانه می‌گیرد.

منتقدان این قانون از آنچه که کاهش بی‌سابقه آزادی‌ها در مستعمره سابق انگلیس پس از بازگشتش به چین عنوان می‌کنند، نگران هستند.

آمریکا نیز هم‌زمان با اعلام موضع و اقدامی مشابه برخی کشورهای اروپایی، تحریم هایی را علیه مقام های هنگ کنگ اعمال کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ استرداد شهروندان فرانسه و آلمان هنگ کنگ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با حکم مقام قضلیی، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر به مدت شش ماه از حضور در جلسات تعلیق شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از سوی یکی از شعب دادسرای رشت به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اتهام این عضو شورای اسلامی شهر به ما اعلام نشده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس حکم مقام قضائی علیرضا تاج شهرستانی به مدت شش ماه حق حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت را ندارد، بنابراین روز گذشته طی نامه‌ای به فرمانداری رشت اعلام کردیم تا نسبت معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه غیبت یک عضو در برگزاری جلسات شورای شهر خللی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با دو سوم اعضا (هشت نفر) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم فرمانداری رشت بر اساس ضوابطی که قانون تعیین کرده است در اسرع وقت نسبت به معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی رشت اقدام کند.

به گزارش ایمنا، شورای اسلامی شهر رشت، مرکز استان گیلان، دارای ۱۱ اصلی و هفت عضو علی‌البدل است.

کد خبر 747985

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد