Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:15:25 GMT

مشکلات زیست محیطی تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۴۱

مشکلات زیست محیطی تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال برطرف شد

محمد دیباج لطیفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا افزود: مشکل ناشی از خرابی و توقف پمپ‌های هوادهی در محل تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال در سال‌های گذشته منجر به ایجاد مشکلاتی از قبیل هدایت فاضلاب خام به سمت رودخانه هروچای ،آلودگی‌های زیست محیطی و اعتراض گسترده باغداران حاشیه این رودخانه و همچنین اهالی روستای علی‌آباد در حوالی تصفیه‌خانه شده بود که با تعمیر و تجهیز امکانات تصفیه‌خانه ضمن برطرف شدن مشکل موجبات رضایت اهالی این روستا و نیز باغداران پایین دست با تصفیه کامل فاضلاب و هدایت آب تصفیه شده به سمت رودخانه فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت شهر خلخال همراه با افزایش انشعاب فاضلاب اجرای طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر ضروری بنظر می‌رسد، اظهارداشت: طرح توسعه این محل تهیه و مطالعات آن صورت گرفته و با تامین اعتبار موردنیاز این طرح در اولین فرصت اجرا می‌شود.

وی افزود: برغم اینکه شبکه‌گذاری فاضلاب شهری در سطح ۲۵ درصد از مناطق مختلف شهر خلخال اجرا نشده است، گفت: حذف نام توسعه این شبکه از لیست و ردیف اعتبارات ملی کشور در سال‌های گذشته از جمله عوامل مهم در توقف این پروژه و تکمیل طرح توسعه فاضلاب شهری خلخال است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خلخال از اجرای عملیات موفقیت‌آمیز اصلاح بخشی از شبکه فرسوده آب شرب شهر هشجین در هفته جاری خبر داد و گفت: با تلاش همکاران این شرکت عملیات اصلاح و بازسازی قسمت تخریب شده خط انتقال آب هشجین در کمتر از یک روز انجام و از قطعی آب شرب مردم این شهر در گرمای تابستان جلوگیری شد.

وی افزود: آب شرب شهروندان هشجین و ۲ روستای بخش خورش‌رستم از طریق پمپاژ آب از رودخانه قزل‌اوزن و با استفاده از خط لوله ۱۱ کیلومتری و ۲ ایستگاه تقویت فشار میانی تامین می‌شود و اختلاف ارتفاع بسیار بالای محل چاه‌های تامین آب در کف رودخانه قزل‌اوزن با مخازن آب این شهر علت اصلی وقوع حوادث شکستگی و تخریب لوله‌های آب در مسیر خط انتقال است.

وی بیان کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی چهار کیلومتر از این مسیر از طرف شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال انجام و در صورت تامین منابع مالی تعویض لوله‌ها در قسمت نیاز به بازسازی این خط اجرا خواهد شد.

لطیفی گفت: با اجرای طرح پیشنهادی جدید تامین بخشی از آب شرب شهر هشجین از طریق انتقال آب یکی از چشمه‌های آب شیرین منطقه به شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم مشکل شوری و سختی آب شرب این شهر نیز در آینده برطرف می‌شود.

برچسب‌ها کم آبی خلخال لطیفی آب و فاضلاب منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی خلخال لطیفی آب و فاضلاب منابع طبیعی کم آبی خلخال لطیفی آب و فاضلاب منابع طبیعی تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

عناوین ویژه‌های خبری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاخیر وزارت نیرو در بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک

بازتاب ویژه شدن فرمانداری اردکان

در جستجوی راهکار علمی برای آلودگی دشت یزد ـ اردکان

نارضایتی اهالی چند محله از یک تصمیم شورای شهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند