Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:58:48 GMT

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی بافق آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۴۲

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی بافق آغاز شد

استاندار یزد در حاشیه شروع عملیات اجرایی این پروژه گفت: با احداث این نیروگاه تا یک سال آینده ۱۰ مگاوات تولید انرژی الکتریکی به ظرفیت برق خورشیدی کشور اضافه می‌شود.

محمدعلی طالبی افزود: این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه کوشک بافق با نام غدیر ساخته می‌شود و یکی از بهترین نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان یزد بزرگترین تولید کننده برق خورشیدی ایران به شمار می‌آید تصریح کرد: اما هنوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرفیت‌های خالی نیز داریم و با برنامه ریزی‌های انجام شده موافقت سرمایه گذاری خارجی هم برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شده است.

به گفته طالبی ، رفع موانع زیرساختی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر برخوردار از برنامه‌های توسعه استان است.

وی اظهار کرد: در منطقه کوشک با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای معادن و سرمایه گذاری طرح‌ها با کمبود برق روبرو هستیم که با پیگیری‌های انجام شده سرمایه گذار جذب شد و این اقدام مهم انجام می‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بافق، بهاباد و خاتم کمبود انرژی برق  وجود دارد که با احداث نیروگاه‌های بزرگ‌تر تلاش خواهیم کرد این مشکل رفع شود.

معدن سرب و روی کوشک با ۲۵۰ نفر اشتغال در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق شهر بافق واقع شده است.

میزان تولید محصول این مجتمع معدنی سالانه ۲۴ هزار تن  با عیار ۵۵ درصدی سرب ۳۵ درصدی روی است که علاوه بر مصرف داخلی در شرایط مساعد به خارج کشور هم صادر می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها انرژی برق شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران یزد محمدعلی طالبی بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق یزد محمدعلی طالبی بافق انرژی برق یزد محمدعلی طالبی بافق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶