Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع در مراسم افتتاح کارخانه و خط تولید انبوه تایرِ خودرو‌های تاکتیکی و آفرود گفت: بحمدالله جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و به سبب وجود زیر ساخت‌ها و منابع گسترده نفتی مطلوب، در این حوزه از توانمندی مناسبی برخوردار باشد. تاریخ انتشار: 13:58 - 23 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۴۲۵ خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و لزوم به گردش درآمدن دو چندانِ چرخ‌های صنعت در تمامی صنایع داخلی برای دستیابی به رونق اقتصادی گفت: وزارت دفاع با تلاش و همت متخصصان صنعت دفاعی و بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود توانسته است مسیر ترقی و پیشرفت صنعتی خود را با جدیت و تلاش مضاعف پیش برده و به دستاورد‌های عظیم و شگرفی در دوران تحریم دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وزیر دفاع با بیان اینکه رونق تولید می‌تواند مولفه‌ی اصلی رونق اقتصادی، کنترل بازار، کنترل تورم، رشد و توسعه اقتصادی را فراهم نماید گفت: اهمیت صنعت تایر و لاستیک در کشور به خصوص در شرایط تحریم‌های ظالمانه از سوی نظام استکبار به گونه‌ای است که تأمین و عرضه محصولات مرتبط با لاستیک برای هر کشوری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که بحمدالله جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و به سبب وجود زیر ساخت‌ها و منابع گسترده نفتی مطلوب، در این حوزه از توانمندی مناسبی برخوردار باشد.   امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران با داشتن منابع عظیم نفتی از زیر ساخت و بستر مناسبی درحوزه تولید و تأمین تایرمورد نیاز کشور برخوردار است گفت: پایه مواد اولیه لاستیک از مشتقات نفتی تهیه می‌شود و این موضوع باعث شده تا از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در کشور برخوردار باشیم و بتوانیم با فناوری‌های به روز و از سرریز دانش دفاعی، تولید انبوه انواع تایر‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح و بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار قرار دهیم.   وزیر دفاع در ادامه با اشاره به راه اندازی کارخانه و افتتاح خط تولید انبوه تایر خودرو‌های تاکتیکی و آفرودتوسط وزارت دفاع در استان لرستان گفت: این کارخانه با وسعت ۵۵۰۰ متر مربع توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع در شهرستان درود احداث شده است که گامی مهم در تأمین نیاز نیرو‌های مسلح در میدان‌های رزم و تأمین نیاز خودروسازان داخلی به شمار می‌رود.   امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تنوع تولید محصولات این کارخانه گفت: ظرفیت خط تولید انبوه این کارخانه شامل تولید تایر خودرو‌های ۴/۱ تن، ارس، خودرو‌های تاکتیکی و آفرود سبک و سنگین، وانتی سبک و همچنین تایر‌های سواری از قطر رینگ ۱۳ تا ۱۸ اینچ با ظرفیت تولید سالانه ۷۵ هزار حلقه در سال می‌باشد که در صورت انجام طرح توسعه و نیاز، ظرفیت تولید این کارخانه برای تأمین سایر بخش‌های صنعتی بویژه خودروسازی تا ۲۰۰ هزار حلقه در سال قابل افزایش خواهد بود. بیشتر بخوانید: راه اندازی رشته مطالعات راهبردی دفاع مقدس در داعا از اقدامات امسال پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس وی تصریح کرد: با افتتاح و راه اندازی این کارخانه پیشرفته که مطابق با الزامات استاندار‌های بین المللی است زمینه اشتغال افراد بسیاری بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و همچنین از خروج ارز به میزان سالیانه ۷.۵ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.   امیر حاتمی در پایان گفت: وزارت دفاع با تکیه بر سرمایه‌های ارزشمند داخلی خود، با راه اندازی این کارخانه و طراحی، ساخت و تولید انواع تایر رادیال تاکتیکی و ویژه خودرو‌های آفرود که از نمونه‌های پیشرفته خارجی چیزی کم ندارد لوح زرین دیگری بر تابلوی افتخارات خود افزود و این وزارتخانه همچنان مسیر پیش روندگی و پیش برندگی خود را با هدایت‌های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی با قدرت ادامه خواهد داد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران خط تولید انبوه وزارت دفاع راه اندازی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی به دعوت وزیر دفاع قزاقستان به این کشور رفته تا در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو پیمان شانگهای شرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تصاویری جدید از زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی