Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی از برترین‌های جشنواره رسانه ای کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی مسئولان استان از جمله معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بسیج رسانه استان تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، «محمدعلی پیرسبزی» افزود: با مشارکت خوب اصحاب رسانه استان ۱۶۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره رسانه ای کرونا در روابط عمومی این اداره کل ارسال شد که نفرات برتر توسط هیئت داوران در تهران انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از همکاری عوامل برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان، بسیج رسانه سپاه فتح استان و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه های مشارکت کننده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برگزاری این جشنواره یاری کرده اند.
پیرسبزی اظهارکرد: طی ایام کرونا ۱۴ جشنواره برگزار کرده ایم و حدود ۲۰ برنامه متنوع متنوع فرهنگی در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ هزار خبر طی سه ماهه اول کرونا در رسانه های استان انتشار یافت.


دکتر پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ایام کرونا کار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برعهده خبرنگاران و رسانه، روحانیون، هنرمندان و ورزشکاران بوده است.
وی با بیان اینکه رسانه ها نقد داشته باشند اما از تخریب پرهیز کنند، افزود: اگر در خصوص کرونا ویروس عادی سازی ادامه یابد و خطرات را بیان نکنیم پس از شهریور ماه با شیوع آنفلوانزا جان مردم را به خطر می اندازد بنابراین رسانه ها با استفاده از متخصصان و صاحب نظران مصاحبه ها و اخباری در جهت پیشگیری از کرونا گرفته و به اطلاع مردم برسانند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ریانه ها و خبرگزاری ها به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت گیرد تا تغییر رفتار جهت مقابله با کرونا در استان انجام شود.
همچنین فخرالدین رضایی، رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ایام کرونا اصحاب رسانه در زمینه "کمک‌های مومنانه" و" بهار همدلی" همراهی خوبی داشتند.


احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: قلم شریف است و وقتی دست فرد متعهدی می افتد، شرافتمندی می آورد، اکثر اصحاب رسانه استان اینگونه هستند.
وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه استان انگیزه دارند و در راستای رسالتی که برعهده‌شان گذاشته شده گام برمی دارند.
جمالی تصریح کرد: نقد سازنده باید باشد  چرا که مسئولان هم شاید اشتباه کنند و زوایای پنهان امور را نبینند و این وظیفه رسانه هاست که هشدار لازم را بدهند تا مسئولان با علم بهتری مسئولیت‌هایشان را دنبال کنند.
وی ادامه داد: نمی خواهیم که فضای استان بخصوص در زمینه اصحاب رسانه امنیتی شود البته هر چه می بینم خدمت صادقانه است.
به گزارش ایسنا، جمالی بیان کرد: اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های استان در ایام کرونا نمره خوبی گرفتند و با کار کارشناسی و تخصصی در استان و در سطح ملی حرف برای گفتن دارند.


گفتنی است که اسامی منتخبین جشنواره به شرح زیر است؛ 
• بخش گزارش و مقاله:
نفر اول- در امتداد همدلی و جهاد برای شکست «کرونا» در کهگیلویه_ طیبه‌سادات سعادتی‌نیک از خبرگزاری فارس
 نفر دوم - آتش به اختیارها همچنان در خط مبارزه با کرونا – نسیم  راوند از خبرگزاری فارس   
نفر سوم - اشتغالزایی بیماری مهلک قرن / بانوی یاسوجی ۳ هزار ماسک دستی تولید کرد- مینو آریانفر از روزنامه سراسری
• گزارش‌های شایسته تقدیر:
کرونا و تکرار خاطرات – فرزانه شریفی از خبرگزاری ایرنا 
نفر پنجم- بی‌رونقی بازارهای دهدشت و یاسوج در بهار کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به بازار و اصناف / گزارش  تحلیلی پایگاه خبری کبنانیوز از صیاد خردمند   
• مقاله برگزیده
شرح حال خواندنی از نحوه ابتلا و بهبود خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی مبتلا به کرونا از جمشید ارجمند 
• بخش کلیپ
گزارش مراسم عروسی در کرونا- محبوبه هادوی از صداوسیما
• کلیپ های شایسته تقدیر:
تولید لباس محافظتی به همت کادر درمان بهداشت و درمان صنعت و نفت گچساران – میلاد نظری، خبرنگار صداوسیما گچساران
حال و هوای سیزده بدر کرونایی در شهرستان لنده –بدری از پایگاه خبری آوای رودکف
مستند گزارش کمک رسانی به ۲ روستا – وحید آهنگ از پایگاه خبری خبر دیشموک
• بخش ویژه
روایت ۵۵ روز برزخی در "قلب کرونا"  سیده زهرا موسوی اصل از پایگاه خبری راه ملت   
تلخ و شیرین روزگار کرونایی یک پرستار؛ از ترخیص برادر تا فوت همکار- داریوش بهنیا از خبرگزاری فارس
• بخش خبر و تیتر
نفر اول - با همکاری سپاه و مردم: غیر بومی‌ها برای ورود به سرفاریاب پشت چراغ قرمز ماندند - کیانی باوند از پایگاه خبری دهدشت نیوز    
نفر دوم - اقدام جالب یک نانوایی در یاسوج برای مقابله با کرونا -عیسی فتحی از خبرگزاری ایسنا  
• تیتر شایسته تقدیر
شما قاتل پدر و مادر تان هستید- قربانعلی موسوی شیرازی  از پایگاه خبری ندای کهگیلویه و بویراحمد


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس جشنواره معرفی برترین ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسيج رسانه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی پایگاه خبری رسانه استان اصحاب رسانه ایام کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟

رتبه‌بندی تایمز به تازگی جدیدترین نسخه رتبه دانشگاه‌های قاره آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرد که چینی‌ها برتری بودند و بهترین دانشگاه ایرانی به رتبه ۵۶ بسنده کرد.

به گزارش ایسنا، در دهه‌های گذشته، ظهور و شکوفایی دانشگاه‌های آسیایی در میان دانشگاه‌های جهان قابل توجه بوده است. 

این پیشرفت در تمامی رتبه‌بندی‌های معتبر دانشگاه‌های جهان هم دیده شده است. اخیرا رتبه‌بندی تایمز، جدیدترین نسخه از رتبه دانشگاه‌های قاره آسیا را منتشر کرده و در آن روش‌های ارزیابی خود را اصلاح کرده است. 

قدرت رو به بهبود تولیدات تحقیقاتی چین و تأثیر آن بر منطقه رمز موفقیت چینی‌ها در برتر بودن در این تحقیقات بوده است. نکته قابل توجه دیگر، رشد نیروگاه‌های منطقه‌ای در زمینه همکاری با صنعت و همچنین اشاره به این موضوع است که بیشتر کشورهای آسیایی در حال بهبود سیستم آموزش عالی خود در این زمینه هستند.

سال گذشته، چین چهار رتبه از ۱۰ رتبه برتر را به خود اختصاص داد. امسال پنج دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر دارد. این پیشرفت چینی‌ها برای هنگ کنگ بد بوده ،چرا که اکنون تنها دو مؤسسه در بین ۱۰ مؤسسه برتر دارد.

بعد از چین و هنگ کنگ، ژاپن هم عملکرد خوبی داشته است. اما در میان کشورهای شرق آسیا، کره جنوبی دچار سقوط شده است. در سال ۲۰۲۳ میلادی دانشگاه ملی سئول که برترین دانشگاه کره جنوبی است، جایگاه ۱۱ را داشت اما امسال به رتبه چهاردهم سقوط کرده است. 

بر این اساس برترین دانشگاه‌های آسیا از نظر مؤسسه رتبه‌بندی تایمز به شرح  ذیل است: 

۱- دانشگاه شینهوا( چین)

۲- دانشگاه پکن( چین)

۳- دانشگاه ملی سنگاپور ( سنگاپور ) 

۴- دانشگاه صنعتی نانیانگ( سنگاپور) 

۵- دانشگاه توکیو ( ژاپن) 

۶- دانشگاه هنگ‌کنگ ( هنگ کنگ ) 

۷- دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ( چین) 

۸- دانشگاه فودان ( چین) 

۹-ژیجیانگ ( چین) 

۱۰- دانشگاه چینی هنگ‌کنگ ( هنگ کنگ)

اما ۱۰ دانشگاه ایرانی برتر این رتبه‌بندی که رتبه آنها در مقابل نامشان نوشته شده نیز به ترتیب ذیل است:

دانشگاه صنعتی شریف: ۵۶

دانشگاه صنعتی امیرکبیر: ۶۸

دانشگاه علم و صنعت ایران: ۷۹

دانشگاه تهران:۱۰۰

دانشگاه صنعتی شیراز: ۱۱۸

دانشگاه تبریز:۱۲۱

دانشگاه علوم پزشکی تهران:۱۲۹

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:۱۳۱

دانشگاه صنعتی اصفهان: ۱۳۳

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: ۱۳۶

بررسی آمار و ارقام این رتبه‌بندی نشان از آن دارد که دانشگاه‌های ایرانی آنطور که باید و شاید جایگاهی در خور نداشته‌اند. چراکه برترین دانشگاه ما در این رتبه‌بندی یعنی دانشگاه صنعتی شریف به رتبه ۵۶ در میان دانشگاه‌های آسیا بسنده کرده است. این در حالی است که توان و دانش دانشجویان و نخبگان ما و همچنین ظرفیت‌های دانشگاه‌های ما چیزی فراتر از این آمار و ارقام است و بی شک با اراده و همت بیشتر از طرف مسئولان  میتوان به این مهم دست پیدا کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند