Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@17:30:12 GMT

خروج ۵ هزار کامیون فرسوده از ناوگان حمل و نقل

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۳۴۳

خروج ۵ هزار کامیون فرسوده از ناوگان حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی انعقاد قرارداد سه‌جانبه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری بخش کالا را گامی بزرگ در جهت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل دانست و گفت: در قالب این قرارداد پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج و کامیون‌های نو جایگزین آنها می‌شود. به گزارش پول نیوز، «محمد اسلامی»  در آیین امضای قرارداد سه‌جانبه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری بخش کالا با اشاره به اینکه ۶۵ هزار کامیون برون‌شهری دارای فرسودگی و مشمول طرح نوسازی هستند، اظهار داشت: امروز و در سال جهش تولید،  گام دیگری را در نوسازی ناوگان فرسوده با تکیه بر توان داخلی بر می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او با اشاره به اینکه برای نوسازی این ناوگان به ترتیب اولویت کار خواهیم کرد، تصریح کرد: در قراردادی که امروز میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بانک صادرات و بخش خصوصی به امضاء رسید، اولین قرارداد ساخت داخل طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری در بخش کالا با محوریت کامیون‌های بالای ۵۰ سال به امضا رسید که بر اساس آن پنج هزار دستگاه کامیون با سیستم قوای محرکه مطلوب برای رانندگان در نظر گرفته شده است که دو هزار و ۴۵۰ دستگاه آن در فاز نخست و باقی‌مانده در فازهای بعدی اجرا می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد قیمت کامیون از محل آورده متقاضیان و ۸۰ درصد از محل تسهیلات بانک صادرات با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که ۹ درصد این کارمزد را سازمان راهداری به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و مدت قرارداد نیز ۶ ساله است اقساط در طول این مدت توسط خریدار پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه متقاضیان باید در سامانه سازمان راهداری ثبت‌نام و خودروی خود را اسقاط کنند، تاکید کرد: این فرآیند با یک نظام نظارتی مضاعف اجرا خواهد شد و کامیون فرسوده باید کارکرد داشته باشد و بارنامه فعال آن در سازمان راهداری ثبت شده باشد تا مطمئن شویم که از ناوگان فعال،  کامیون فرسوده خارج و با کامیون نو جایگزین می‌شود و در قالب این طرح،  کامیون‌های یخچال‌دار و نیز کامیون‌هایی که برای ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مورد نیاز  به‌صورت ترکیبی قابل خریداری از بخش خصوصی است و با استفاده از تسهیلات مناسب،  در طی یک فرآیند مشخص به رانندگان کمک می‌کنیم تا کامیون خود را نوسازی کنند. انتظار داریم که کیفیت جابه‌جایی بار با ورود ناوگان جدید افزایش یابد و ضایعات، تلفات و خسارت‌های کمتری در این بخش داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی ارتقای ظرفیت ناوگان حمل بار، بالا رفتن ایمنی و استاندارد در جاده‌ها، کاهش مصرف سوخت و کاهش مخاطرات زیست‌محیطی را از مزایای اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: این طرح همچنین کمک می‌کند که ظرفیت حمل و نقل بین‌المللی کشور نیز افزایش یابد و امیدواریم به زودی اولین سری از کامیون‌های تولید داخل که شامل ۲۰۰ کامیون می‌شود در قالب این طرح به متقاضیان تحویل داده شود.  
وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مالکان کامیون های بالای ۵۰ سال برای ثبت‌نام در این طرح پیام فرستاده است، از رانندگان و مالکان این کامیون‌ها خواست تا از این فرصت مناسب استفاده کنند.
اسلامی با بیان اینکه ما از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و نیز از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که فاز نوسازی دو هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون برون‌شهری بخش کالا امسال عملیاتی شود تا بتوان به سرعت وارد فاز دوم این طرح شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ناوگان نوسازی دستگاه برون شهری کامیون سازمان راهداری نوسازی ناوگان کامیون فرسوده ناوگان حمل برون شهری حمل و نقل بخش کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور