Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:10:14 GMT

کرمان باردیگر میزبان جشنواره «موسیقی نواحی ایران» شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۴۷۹

کرمان باردیگر میزبان جشنواره «موسیقی نواحی ایران» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه استاندار کرمان و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد کرمان برای چهارمین بار پیاپی در سال‌های اخیر میزبان سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران باشد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد فدایی، استاندار کرمان در جلسه‌ای درباره فعالیت‌های هنری گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی، احمد صدری، دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و سورج یاسایی، رییس انجمن موسیقی کرمان حضور داشتند، قرار شد سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران سال جاری در کرمان برگزار شود و استانداری و نهادهای کرمان در برگزاری جشنواره مشارکت کنند.

همچنین در این جلسه با اشاره به مرمت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت استانداری کرمان در سال گذشته، مقرر شد کتاب آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تا پایان سال تدوین و منتشر و نمایشگاهی از آثار موزه برگزار شود.

در این جلسه درباره پیگیری طرح خانه موزه‌های مشاهیر کرمان با حمایت استانداری کرمان و تولید و ساخت اپرای عروسکی خواجوی کرمانی گفتگو شد.

کد خبر 4997791 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران کرمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر موسیقی وزارت ارشاد برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه ویروس کرونا موسیقی ایرانی تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم سینمایی کنسرت آنلاین خسرو سینایی موسیقی نواحی رادیو نمایش سازمان سینمایی شبکه سه سیما هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

واردات سازهای موسیقی که از سال ۱۴۰۰ ممنوع شده، باز هم در حال بررسی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازهای موسیقی از سال 1397 در بین کالاهای دسته چهارم قرار گرفتند و از سال 1400 و به علت ارزبر بودن، واردات‌شان ممنوع شد.

واردات یازده کانتینر ساز در سال 1400 و البته توقیف آنها در گمرک هنوز از یادها نرفته است. در آن سال، واردکنندگان ساز که منافع بسیاری در این کار داشتند، بسیار تلاش کردند تا واردات ساز را یا حداقل آزادسازیِ یازده کانتینر سازِ توقیف شده در گمرک را عملی کنند؛ و البته در نهایت نتوانستند.

این درحالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال گذشته نامه‌نگاری‌های زیادی با وزارت صمت داشته تا دیدگاه‌ها و مواضع خود را درباره واردات ساز بیان کند و نباید فراموش کنیم که  وزارت فرهنگ درباره واردات یا عدم واردات ساز، تصمیم‌گیرنده نیست و فقط می‌تواند نظر خود را به وزارت صمت اعلام کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزارت فرهنگ موضع سختگیرانه‌ای نسبت به واردات ساز ندارد.

حالا خبر رسیده که تصمیم گیری درباره واردات یا عدم واردات ساز باز هم در حال بررسی است.

واردات ساز به طور کامل مربوط به سازهای غربی است. این سازها در بازار بسیار گران و معمولاً موردِ استقبال قشرِ لاکچری نشینِ جامعه هستند.

واردکنندگان ساز بیش از هر چیزی به واردات ویلن و پیانو علاقه دارند که قیمتی گزاف دارد و سود بسیاری هم نصیب واردکنندگان می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد