Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@01:27:27 GMT

تا سال 2035 یخ دریای شمالگان به کل ناپدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۵۵۱

مطالعات جدید مهر تائیدی بر شواهد پیشین است که تاکید می کردند شمالگان تا سال 2035 عاری از یخ دریا خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس دیلی، مطالعه جدیدی در ژورنال Nature Climate Change منتشر شده است که نشان می دهد شمالگان احتمالا تا سال 2035 دیگر یخ دریا نخواهد داشت.

دمای بالای شمالگان در بازه زمانی بین دو دوره یخبندان- دوره گرم حدود 127 هزار سال پیش- تا دهه ها دانشمندان را متحیر می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا مدل های اقلیمی مرکز Met Office’s Hadley بریتانیا به دانشمندان امکان داده است که شرایط یخ دریای شمالگان را در زمان فعلی با بازه زمانی بین دو دوره یخبندان مقایسه کنند. یافته های آنها پیش بینی ها از آینده شمالگان را بهبود می بخشد.

 

در بهار و تابستان استخرهای کم عمقی پر از آب بر سطح یخ دریای شمالگان تشکیل می شود. این استخرهای ذوب شده در چگونگی جذب نور خورشید و بازتابش آن به فضا اهمیت بالایی دارند.

مدل های اقلیمی مرکز Hadley نشان داد که اثر شدت نو بهاری باعث تشکیل استخرهای ذوب شده بیشتری شده که نقش مهمی در ذوب یخ های دریا دارند.

با شبیه سازی این مدل ها، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که شمالگان تا سال 2035 احتمالا عاری از یخ دریا خواهد بود.

دانشمندان این تحقیق می گویند با تمرکز بر نتایج این مطالعه مشخص می شود که دنیا باید هر چه زودتر فکری به حال کاهش کربن منتشر شده از فعالیت های انسانی داشته باشند.

برچسب هاانرژی امروز قطب شمال مدار شمالگان (Arctic Circle) یخ دریا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز قطب شمال یخ دریا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تا سال 2035 یخ دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه