Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی در برنامه احیای تالاب بین‌المللی هامون و با پیگیری‌های انجام شده سومین مرحله حق‌آبه آن از محل چاه‌نیمه‌های سیستان به زودی وارد این تالاب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ، وحید پورمردان اظهار داشت: در برنامه احیای تالاب هامون و پس از انبوه مطالعات و بازدیدهای میدانی و مشاوره با متخصصان و جوامع محلی، پروژه‌های محیط زیست در فازهای لایروبی، حفر کانال، کشف کانون‌های بحرانی (گرد و غبار)، ایجاد پوشش گیاهی، انتقال و هدایت آب به مکان‌های مورد انتظار در تالاب بین‌المللی هامون از سوی این اداره‌کل کلید خورد که حفظ شرایط ایده‌آل آن با افزایش دمای هوا و تبخیر امری مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش|‌ بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران زنده شد / جان تازه باران به ‌تالاب خشک «هامون» + تصاویر گزارش| تالاب‌های "جازموریان و هامون" جان تازه گرفتند / 20 سال خشکسالی به پایان ‌رسید‌ + تصاویر‌ خبری خوش برای ‌سیستانی‌ها / پیش‌بینی ورود موج دوم سیلاب افغانستان به منطقه / هامون سیراب می‌شود

وی گفت: مکمل همه برنامه های انجام شده پس از ورود آب به بستر تالاب هامون، حفظ پوشش گیاهی و احیای گام به گام تالاب در یک برنامه زمان بندی شده است که حق‌آبه تالاب هامون از محل ذخایر چاه‌نیمه‌های سیستان نقش بسزایی در اجرایی شدن و به ثمر رسیدن این برنامه‌ها در شرایط فصل گرما و بادهای 120 روزه سیستان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این اداره‌کل برای نخستین بار اقدام به رهاسازی حق‌آبه زیست محیطی به صورت مقطعی و مرحله‌ای کرده که این برنامه زمانبندی با رویکرد رساندن آب به مکان‌های هدف‌گذاری شده می‌تواند گامی موثر در تداوم ایجاد هوایی پاک برای شمال استان باشد.

انتهای پیام/391/س

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... مهار آتش‌سوزی تالاب هامون/ عامل انسانی علت حریق بود از گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان| مدیر ملی پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی تالاب بین‌المللی هامون معرفی شد گزارش|‌ بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران زنده شد / جان تازه باران به ‌تالاب خشک «هامون» + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مهار آتش‌سوزی تالاب هامون/ عامل انسانی علت حریق بود از گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان| مدیر ملی پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی تالاب بین‌المللی هامون معرفی شد گزارش|‌ بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران زنده شد / جان تازه باران به ‌تالاب خشک «هامون» + تصاویر واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۵ اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند ۶ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۷ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۸ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود رئیس دیوان عالی کشور: کوچک‌ترین خطا در قوه‌قضائیه قابل اغماض نیست معاون رئیس جمهور: ۱۰ پروژه عمرانی تا پایان سال در استان مازندران افتتاح می‌شود وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت شمار جان‌‌باختگان کرونا از ۱۹۰۰۰ نفر گذشت/ فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تالاب بین المللی هامون سیستان و بلوچستان تالاب هامون ترین اخبار محیط زیست جان تازه حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

خلیل‌احمد سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که طی یکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.

وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان‌ و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.

سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به ۴۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی از وظایف اصلی وزارت متبوع در کشور است.

سلامی گفت: افزایش سطح مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار امسال بسیار مهم و ضروری باشد، به همین منظور برنامه های حمایتی از فعالان بخش تعاون استان و ترغیب دیگر افراد علاقمند برای ورود به این بخش پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد