Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@17:35:54 GMT

نقد و مطالبه گری خبرنگار باید در چارچوب انقلاب باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۵۰۳۵

نقد و مطالبه گری خبرنگار باید در چارچوب انقلاب باشد

مسلمی خبرنگار باید احزاب شناس باشد تا بتوندبرای انقلاب جریان سازی کند، گفت: گاهی با نقدمان خوراک شبکه‌های غربی را آماده می‌کنیم، خبرنگار باید نقاد و مطالبه‌گر باشد اما در چارچوب افکار انقلاب! اطلاع‌‌رسانی اگر شفاف باشد در دل مردم می‌نشیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « سیاوش مسلمی » امروز(23مرداد) در همایش «مثل آوینی» ویژه تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه سپاه و بسیج اظهار کرد: سالروز شهید محمود صارمی بهانه‌ای بود که دور هم جمع شده و از شایستگان اهل قلم تشکر کنیم،هر چه کار سخت تر باشد اجرش بیشتر است، خبری خوب است که جریان‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران که خود را مدیرمسئول هفته‌نامه ثارالله و خبرنگار معرفی می کند، بیان کرد: دردهای شما را می‌شناسم و با مشکلاتتان آشنا هستم، اعتقادم این است که امروز رسانه های خبری شکل‌دهنده آراء و نظرات مردم هستند.

 

مسلمی افزود: در دنیای جدید بر همگان ثابت شده که امروز رسانه از ارکان تاثیرگذار و قدرت نرم جامعه است، اگر مسئولان در جامعه به‌خوبی از این قدرت نرم موثر آنی و عمیق بهره بگیرند قطعا  آن کشور برگ برنده دارد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: رسانه را باید  یک پدیده ضروری در جامعه دانست و هر جامعه و حاکمیتی که بخواهد در نظام بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد بابد دارای رسانه هوشمند باشد.

 

مسلمی خاطرنشان کرد: امروز جنگ شناختی در کار است، قرار نیست دشمن با ادوات نظامی در یک کشور ورود پیدا کند و افکار مردم را تغییر دهد، بلکه افکار از طریق رسانه و قلم و فکر تغییر می‌کند، نظام محاسبات مسئولان کشور از طریق رسانه‌ها مهندسی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: بسیاری از مسائل امنیت روانی همچون وقف کوه‌ها و جنگل‌ها که توسط رسانه دشمن به میان آمد در آینده مشخص خواهد شد که علتش چه بود!!

 

مسلمی خطاب به خبرنگاران حاضر، متذکر شد: یک خبرنگار باید دارای بصیرت در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، شناخت جریانات فرهنگی حاضر در شهر خود و احزاب شناسی باشد تا بتواند برای انقلاب اسلامی جریان‌ساز باشد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: مدیری که تیشه به ریشه انقلاب می‌زند یک دشمن است چون کارش پیگیری هدف دشمن است و خبرنگاری که برای انقلاب در مقابل دشمن، برای امیدواری مردم قلم می‌زند جهاد می‌کند.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: در واقع هر جهادی جهاد نیست، جهاد کاری است که در مقابل دشمنان صورت می گیرد مهم نیست در چه حوزه‌ای باشد پس دانستن بصیرت، شگردهای دشمن و ۸۵ تکنیک عملیات روانی بر خبرنگاران ما واجب است.

 

مسلمی اضافه کرد: اولین چیزی که موجب فعالیت جبهه مقاومت و شروع جنگ در سوریه شد یک عکس‌نوشته بود، پایه جنگ داخلی سوریه و باز شدن پای استکبار جهانی به این فضا رسانه بوده است، اینها مواردی است که باید مورد توجه ما به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در درج خبر به ظرایف حقوقی و اخلاقی توجه کنند، گفت: این دست اخبار مورد تغییر قرار نخواهد گرفت، در تنظیم خبر عناصر ۶گانه خبر خیلی مهم نیست اما روح خبر اینکه چه پیامی دارد مهم است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: برخی از اخبار گل به خودی است، طوری که دو مسئول را در تقابل یکدیگر قرار می‌دهد، پیدا کردن تیتر خودش یک حرفه است، تیتر جنجالی بهتر است یا تیتر آگاهی‌دهنده و جریان‌ساز انقلاب، ما خبرنگار تراز انقلاب می‌خواهیم نه خوراک‌دهنده امپراطوری رسانه غرب!

 

وی بیان کرد: گاهی با نقدمان خوراک شبکه‌های غربی را آماده می‌کنیم، خبرنگار باید نقاد و مطالبه‌گر باشد اما در چارچوب افکار انقلاب! اطلاع‌‌رسانی اگر شفاف باشد در دل مردم می‌نشیند، خبرنگاران باید وحدت داشته باشند.

 

مسلمی با اشاره به افکار شهید آوینی، اظهار کرد: این شهید در گمنامی بود تا اینکه با افکارش عظمتی را به وجود آورد، خبرنگاران در هر سطح و خطی که باشند باید هدف تقویت نظام را دنبال کنند، قدرت تحمل همدیگر را داشته باشند، قرار نیست هر چیزی که در جامعه وجود دارد را بیان کنیم چرا که مردم را ناامید می‌کند و دشمن هم همین را می‌خواهد‌.

 

وی تاکید کرد: یکی از تکنیک‌های عملیات روانی سکوت است، اگر سکوت کنیم دشمن متشنج می‌شود، این کار مهارت و شناخت می‌خواهد که کجا سکوت کنیم و کجا حرف بزنیم، گاهی مواقع هل دادن افکار جامعه به سمت بدبین کردن مسئولان نظام خودش کار کردن برای دشمن است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان از تلاش های خبرنگاران در عرصه رسانه تشکر کرد و گفت: کار ارزشمندی این است که محفوظ بماند و اجرش را خدا تعیین کند، خبرنگاران همه‌جا هستند پشت دوربین‌ها و دیده نمی‌شوند، مهم این است که کار برای خدا، شهدا و انقلاب باشد، روی پل صراط از شما تشکر و قدردانی می شود ولی از مسئولان حساب پس گرفته می‌شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده سپاه کربلای مازندران جریان سازی انقلابی مطالبه گری شهید آوینی نقد جهاد فرمانده سپاه کربلای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی اینتر و ساسولو + فیلم

تیم‌های فوتبال اینتر و ساسولو در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وپنجم لیگ سری آ ایتالیا به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد ساسولو به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های اینتر و ساسولو شامگاه _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وپنجم لیگ سری آ ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد ساسولو به‌پایان رسید.

تک گل این دیدار را آرماند لائورینت در دقیقه ۲۰ به سود تیم ساسولو به ثمر رساند.

خلاصه بازی اینتر و ساسولو کد خبر 750577

دیگر خبرها

  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • خلاصه بازی اینتر و ساسولو + فیلم
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد