Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح پنج شنبه آتش به جان ساختمان اداره امور مالیاتی آزادشهر افتاد تا بار دیگر کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهرهای استان را گوشزد کند.

روند روبه رشد آپارتمان‌سازی و ساختمان‌های چندطبقه، فرسوده بودن بافت شهری و معابر تنگ و باریک و امکانات کم ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نداشتن نردبان بلندمرتبه از چالش‌های پیش روی آتش نشانان گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته شهردار آزادشهر، این شهرستان سه خودروی آتش نشانی داشته که یکی از آنها در سیل خراب شده است.

به گفته شاهدان حادثه، آتش سوزی ساختمان امور مالیاتی در ابتدا بسیار کم و اندک و در حد دود بود اما از ساعت هشت و نیم شعله ور شد.

در ادامه با افزایش حجم آتش و دود غلیظ و به بن بست رسیدن امکانات از آتش نشانی شهرهای دیگر امدادجویی شده و سرانجام در ساعت ۱۴ آتش کنترل شد.

به کسی آسیبی نرسید

در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید اما عدم توانایی در خاموش کردن آتش زنگ خطر را برای حوادث دیگر به صدا درآورد.

فرماندار آزادشهر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به افزایش شعله‌های آتش و امکان نشست ساختمان، ساختمان‌های اطراف تخلیه شده و خوشبختانه کسی آسیب ندیده است.

سید رسول حسینی گفت: علت اولیه آتش سوزی اتصال برق بیان شده اما بعد از اطفا کامل بررسی‌های کارشناسان آغاز خواهد شد.

فرماندار آزادشهر کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی را تأیید کرد و افزود: علت اصلی گسترش آتش، عدم توانایی در خاموش کردن آن طی دقایق ابتدایی بوده است.

شهردار شهرستان آزادشهر هم به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بعد از اعلام حریق بلافاصله نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شده و در ابتدا دود غلیظی فضای ساختمان را پر کرده بود و امکان دید وجود نداشت.

علی اصغر منصوری ادامه داد: آتش نشانان با شکستن پنجره‌ها دود را تخلیه کرده و عملیات اطفا آغاز شد.

امدادجویی از شهرهای اطراف

وی بیان کرد: بعد از افزایش حجم آتش به دلیل مواد قابل اشتعال و پرونده‌های موجود و دیواره چوبی از شهرهای اطراف مانند گنبدکاووس، علی آبادکتول، رامیان، مینودشت و گرگان درخواست کمک شد و هفت دستگاه خودروی آتش نشانی برای مهار آتش اعزام شدند.

شهردار آزادشهر تعداد پرسنل آتش نشانی این شهرستان را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون آتش مهار شد و امکان سرایت ندارد و نیروهای در محل بوده و کار لکه گیری را انجام می‌دهند.

منصوری ادامه داد: امکانات آتش نشانی شهرستان ضعیف بوده و استان باید نگاه ویژه ای در زمین تهیه امکانات و تجهیزات اطفا حریق مانند نردبان آتش نشانی و خودروهای امداد و نجات و غیره داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه شهرستان امکان خرید این تجهیزات به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید.

منصوری قیمت یک نردبان را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نردبان آتش نشانی آزادشهر تا ارتفاع سه طبقه را پوشش داده و توانایی اطفا آتش در ساختمان‌ها بلندتر را ندارد.

خسارت ۹۰ درصدی به اداره امور مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: آتش سوزی در ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان آزادشهر از صبح امروز آغاز شد و دقایقی پیش نیروهای آتش نشانی موفق به مهار آتش شدند.

علی اصغر هزارجریبی در خصوص علت آتش سوزی افزود: این امر نیاز به بررسی بیشتر داشته اما بررسی‌های اولیه حاکی از اتصال کابل‌های برق است.

وی با بیان این که آتش حدود ۹۰ درصد به اداره خسارت زد، گفت: هرچند تجهیزات این اداره در آتش سوخت دغدغه چندانی در خصوص اظهارنامه‌های مالیاتی وجود ندارد زیرا این اسناد به صورت الکترونیکی ثبت و پشتیبان گیری شده و در سروهای ما وجود دارد.

کد خبر 4997836

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول حسینی آزادشهر فرمانداری آزادشهر آتش سوزی آتش نشانی ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا محرم 99 عید غدیر خم آمار کرونا ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه بیرجند امور مالیاتی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران