Web Analytics Made Easy - Statcounter

تست میدانی تانک‌های ایرانی با حضور وزیر دفاع، جمعی از ایرانیان مقیم تاشکند به کشور بازگشتند، تصمیمات کارشناسانه و علمی ستاد ملی کرونا برای همه لازم‌الاجرا است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تست میدانی تانک‌های ایرانی با حضور وزیر دفاع، جمعی از ایرانیان مقیم تاشکند به کشور بازگشتند، تصمیمات کارشناسانه و علمی ستاد ملی کرونا برای همه لازم‌الاجرا است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۳ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست میدانی تانک‌های ایرانی با حضور وزیر دفاع/ شلیک گلوله در ۴ حالت ثابت و متحرک

امیر سرتیپ حاتمی پس از افتتاح کارخانه و خط تولید انبوه تایر خودرو‌های تاکتیکی و آفرود و همچنین افتتاح از خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح با حضور در میدان تست و سایت تیراندازی تانک ها، قدرت مانور و تیراندازی ۴ حالته تانک‌ها را مورد بازدید قرار داد.

وزیر دفاع در این بازدید اظهار داشت: صنعت دفاعی بومی کشور عزیزمان با بهره گیری از تجربه گرانسنگ ۸ سال دفاع مقدس توانسته است کلیه تجهیزات، ادوات و محصولات دفاعی و نظامی خود را با استفاده از علم و دانش بومی و بدون هیچگونه نیازی به بیرون از مرز‌ها و کمک کشور‌های بیگانه بهینه سازی کند.

امیر حاتمی تصریح کرد: با تکیه بر شعار ما میتوانیم توانسته ایم تمامی تانک‌های نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه را به کارآمد‌ترین تجهیزات و تسلیحات روز، مسلح و فرایند ارتقا و به روزرسانی در این تانک‌ها را به موفقیت به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف و راهبرد در صنعت دفاعی ارتقای توان و قدرت رزمی نیرو‌های مسلح در مقابل هر گونه تهدید احتمالی و تهدیدات آینده خواهد بود گفت: تحقق فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی» از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع است و امروز در تعامل تنگاتنگ با ارتش و سپاه قدرتمند و سرافراز می‌توانیم تمام نیاز‌های رزم زمینی ارتش و سپاه را برطرف نماییم.

 

مسافرانی که گواهی سلامت ندارند به مبدا بازگردانده می‌شوند

سفارت ایران با صدور اعلاعیه‌ای بهداشتی برای مسافران ورودی به ایران از آنان خواست به دستورالعمل صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه کنند.

براساس این دستورالعمل،  ارائه نتیجه تست عدم ابتلا به کووید۱۹ (PCR) برای اتباع خارجی که متقاضی ورود به کشور می‌باشند، به زبان انگلیسی(و یا گواهی به زبان محل ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط نمایندگی) الزامی است و در صورت عدم ارائه گواهی سلامت حین ورود، این دسته از مسافران به مبدأ پرواز بازگردانده می‌شوند. ضمن اینکه نباید از مدت زمان صدور گواهی یاد شده بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشد.

سفارت ایران در رم در این اطلاعیه افزود: اگر حین ورود، مدت اعتبار گواهی صادر شده (۹۶ ساعت) به دلیل طول مدت سفر یا سایر دلایل سپری شده باشد، نیازی به اخذ مجدد تست نبوده و صرفاً پس از غربالگری و ارزیابی‌های بالینی حین ورود و در صورت علامت‌دار بودن، تست مجدد انجام خواهد شد و تا زمان تعیین تکلیف نتیجه آزمایش در محل تعیین شده، این افراد قرنطینه می‌شوند. اگر جواب تست مثبت باشد، حداکثر تا ۱۴ روز باید در قرنطینه تعیین شده اسکان داشته باشند و کلیه هزینه‌های اقامت و تست مجدد برعهده مسافر خواهد بود.

طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، از ایرانیان متقاضی بازگشت به کشور که طول مدت اقامت آن‌ها در خارج از کشور در زمان ورود بیش از ۲ هفته گذشته باشد، هم گواهی سلامت به زبان انگلیسی (و یا گواهی به زبان محل ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط نمایندگی) مبنی بر عدم ابتلا به کووید ۱۹ اخذ می‌شود.

 

جمعی از ایرانیان مقیم تاشکند به کشور بازگشتند

سومین پرواز اختصاصی تهران -تاشکند- تهران امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه به منظور بازگرداندن ایرانیان متقاضی بازگشت به کشور، توسط هواپیمایی زاگرس انجام شد.  

براساس این گزارش، پیش از این نیز دو پرواز دیگر در تاریخ‌های ۱۸ فروردین ماه و هشتم خرداد ماه سال‌جاری انجام شد و درمجموع ۶۷ مسافر بین دو کشور ایران و ازبکستان جابجا شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند از همکاری سازنده ستاد کرونای ازبکستان به منظور صدور مجوزهای انجام پروازها قدردانی کرد. ستادکرونای ازبکستان به ریاست نخست وزیر این کشور اداره می‌شود.

 

چرا رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتمادبه مدرس خیابانی نبود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره چرایی حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم.

وی با اشاره به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز‌های پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد تاکید کرد: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند، متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آنهم پس از رای گیری اطلاع داده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر لازم‌الاتّباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

 

تصمیمات کارشناسانه و علمی ستاد ملی کرونا برای همه لازم‌الاجرا است

حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان یک ستاد فرابخشی و فرادستگاهی و فراقوه‌ای یادآور شد: همه تصمیمات و سیاست‌های مقابله مؤثر با ویروس کرونا از همان آغاز تاکنون براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده که برای همه مجموعه کشور لازم‌الاجراست.

رییس جمهور حاکمیت واحد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا را که بارها و به صراحت مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است از دلایل مهم موفقیت در مهار شیوع ویروس کرونا در موج‌های اول و دوم خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب حتی تصمیم‌گیری در مورد امور شخصی خود را به مصوبات این ستاد معطوف نموده و مراجع عظام تقلید نیز تصمیم‌گیری درباره شعائر و آیین‌های دینی را به این ستاد محول کرده‌اند.

وی با اشاره به فرآیند کاملاً علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری‌ها در کمیته‌های تخصصی و جمع‌بندی مباحث و دیدگاه‌ها به صورت مصوبه کمیته‌های مختلف و ارائه آن به ستاد ملی تأکید کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا نه شخصی و نه دستگاهی است بلکه بر مبنای خردجمعی و با پشتوانه ساعت‌ها بررسی و مباحث کارشناسی در کمیته‌های تخصصی ستاد، اتخاذ می‌شود که تاکنون مراجع بین‌المللی نیز آن را تحسین کرده‌اند.

روحانی در ادامه به تدوین، طراحی و تعیین دقیق مجازات و جرائم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی اشاره کرد و گفت: در تعیین این جرایم و مجازات‌ها دقت شده است تا ضمن داشتن قابلیت و ضمانت اجرا به نحوی اعمال شود که جنبه بازدارندگی و تنبیهی آن به تغییر رویه و سبک زندگی شهروندان منجر شود.

 

انتقال دو تن از محکومان ایرانی از گرجستان به کشور

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و زیر دادگستری اعلام کرد: دو تن از محکومان ایرانی که در زندان های گرجستان به اتهام قاچاق مواد مخدر دوران محکومیت خود را می گذرانیدند با رایزنی مقامات سیاسی و وزارت دادگستری دو کشور به تهران منتقل و برای گذراندن ادامه محکومیت خود به یکی از زندان های تهران تحویل شدند. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۶ نفر محکوم ایرانی از گرجستان به کشور منتقل شده اند تا ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تست میدانی تانک های ایرانی با حضور وزیر دفاع ستاد ملی مبارزه با کرونا کمیته های تخصصی رئیس جمهور تصمیم گیری جلسه رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جبهه های روسیه و اوکراین امروز جمعه نیز شاهد درگیری شدید است به طوری که ارتش روسیه دستاوردهای میدانی جدیدی به دست آورده و همزمان کی یف به دنبال مقابله خرس روسی به پشتوانه اردوگاه غرب است.

در جدیدترین تحولات میدانی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور۶ پهپاد ارسال شده از سوی نیروهای اوکراینی را ساقط کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پنج پهپاد بر فراز منطقه بلگورود در مجاورت اوکراین و یک پهپاد را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

روسها به خسارات وارده ناشی از این حمله اشاره ای نکردند.

کد خبر 6095523

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی