Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار هاشمی در اینستاگرام با اشاره به ویژگی های مهم شبکه تلفن همراه نسل پنجم، گفت: افزایش نرخ داده، کاهش تاخیر، افزایش تعداد کاربران متصل و افزایش بهره‌وری از طیف فرکانسی، از ویژگی‌های مهم شبکه تلفن همراه نسل پنجم است.

وی ادامه داد: براین ‌اساس کاربست‌های این فناوری را می‌توان در سه گروه «نیازمند به پهنای باند زیاد (eMBB)»، «حساس به تاخیر (URLLC) » و «اتصالات انبوه (mMTC) »، دسته بندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نوآوری وزیر ارتباطات پخش بدون قطعی و با وضوح بالا (۴K & ۸K) در تلویزیون‌های تعاملی و ارتباطات هوشمند و نیازمند به ارتباط همزمان تعداد کاربر بال را از جمله کاربست هایی عنوان کرد که کارکرد آن ها نیازمند پهنای باند زیاد است و گفت: در همین حال پخش ویدئو سه بعدی، انجام بازی با کیفیت بالا، ارائه خدمات‌ واقعیت مجازی (VR) جهت پخش آنلاین و بلادرنگ ۳۶۰ درجه کنفرانس‌ها، مسابقات ورزشی و استفاده در فناوری‌ واقعیت افزوده (AR) جهت برقراری تماس‌های هلوگرافیک، از دیگر کاربست های این فناوری با پهنای باند بالا است.

هاشمی تاکید کرد: افزایش بهره‌وری صنعتی با کنترل فرآیند به‌صورت برخط در کارخانه های‌ هوشمند، ارتباط ماشین با ماشین، استفاده از هوش‌مصنوعی جهت کنترل ربات و اتوماسیون صنعتی، ارائه خدمات حوزه سلامت همانند جراحی از راه دو (Remote Surgery)، تشخیص از راه دور (Remote Diagnosis) ، کنترل برخط علائم حیاتی در افراد سالمند و نیازمند مراقبت‌های ویژه، ارائه خدمات مرتبط با حوزه حمل و نقل جهت بهره‌مندی از وسائل نقلیه خودران و افزایش ایمنی در حمل و نقل و کنترل ترافیک، نیز از جمله کاربست های «حساس به تاخیر» در این فناوری محسوب می شود.

وی گفت: با توسعه اتصالات انبوه، قابلیت هایی نظیر شکل‌گیری شهر هوشمند با استفاده از قابلیت‌های اینترنت اشیا، کنترل انرژی به‌صورت برخط و افزایش بهره‌وری آن، خانه‌های هوشمند، و استفاده بهینه از آب و سایر منابع در کشاورزی (کشاورزی هوشمند)، مصادیق کاربست های «اتصالات انبوه» این فناوری است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، نسل پنج ارتباطات صرفا مربوط به افزایش سرعت کاربران عادی نیست، هرچند سرعت به شکل چشمگیری نسبت به نسل چهار افزایش می‌یابد.

وی گفت: ویژگی اصلی ۵G ایجاد زیرساخت ارتباطاتی امن و پایدار و بدون کوچکترین قطعی است که به ما امکان تحقق رویاها و فناوری‌هایی را می‌دهد که امروز به لحاظ علمی شدنی هستند. فناوری‌هایی مثل خودروهای خودران، جراحی‌های از راه دور و خدمات گسترده شهر هوشمند همه در سایه ایجاد زیرساخت و بستر ارتباطی ۵G قابل تحقق خواهند بود.

هاشمی ادامه داد: نسل پنج ارتباطات در کنار فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در زمینه‌های مختلف زندگی مردم را متحول خواهد کرد و حقیقتا تاثیر شگرفی در عدالت اجتماعی و توسعه خدمات غیر متمرکز خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فناوری نسل 5 اینترنت فناوری 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن

چری Tiggo۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، اولین حضور خود را در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل انجام داد.


تهران- ایسنا- Tiggo۹ به عنوان عضو رده بالای خانواده تیگو، به اندازه بزرگتر، عملکرد قوی‌تر و تجربه لوکس‌تر خود متکی است تا سری تیگو را به چالش بکشد و استانداردهای لوکس را مجدداً تعریف کند و برند را به ادامه مسیر صعود هدایت کند.

تیگو ۹ مفهوم طراحی مناسب خانواده را با شکل کلی پایدار و شکیل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، چرخ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع جلویی حس طراحی آن را برجسته می‌کند.

مصرف سوخت این سری تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر است. در این محصول می‌توانید ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۲۰ دقیقه شارژ کند، و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای می‌دهد و سناریوهای استفاده از وسایل نقلیه در فضای باز را بسیار غنی می‌کند.

همچنین در آینده، تیگو ۹ به روز رسانی و ارتقای محصول ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می آورد.
در این پلتفرم، هوش و اتصال به اینترنت به عنوان مسیرهای توسعه اولیه در بخش خودرو ظاهر شده اند. چری برای انطباق سریع با این تغییر فناوری، فناوری هوشمند را به نقطه کانونی در تحقیق و توسعه خود تبدیل کرده است. چری با ادغام فناوری اتصال هوشمند پیشرفته، پلتفرم جدید T۲X را ایجاد کرده است که ترکیبی از هوش و ایمنی است.



پلتفرم T۲X فناوری با ترکیب استفاده از هوشمند پیشرو جهانی و فرآیندهای تولید خودرو، به دنبال رهبری جامع در ابعاد مختلف است. از نظر ایمنی، پلتفرم T۲X با استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی مطابقت دارد و ایمنی کاربر را با استانداردهای سطح بین المللی تضمین می کند. این فناوری‌های ایمنی فعال و غیرفعال را ترکیب می‌کند و امکان مداخله ۲ ثانیه قبل برای محافظت از مسافران را فراهم می‌کند.
گفتنی است ؛ با استفاده از ۸۵ درصد از خودرو از فولاد با استحکام بالا و ۱۸ درصد از صفحات فولادی با فرم گرم، همراه با ۱۰ ایربگ ایمنی، این استاندارد ایمنی بالا معیاری را در صنعت ایجاد می کند.T۲X مجهز به چهار سیستم پیشرو در صنعت است: سیستم تعلیق، شاسی، چهار چرخ متحرک و فرمان. دارای سیستم تعلیق مغناطیسی با پاسخ میلی ثانیه و مقاومت های متغیر بدون پله است.
علاوه بر این، این پلتفرم دارای یک فرمان برقی دوگانه پینیون (DP-EPS) است که توسط BOSCH برای کنترل دقیق فرمان تنظیم شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم