Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین گروه از زندانیان ایرانی با توافق انجام شده با طرف‌های ذیربط کویتی روز پنجشنبه به ایران منتقل شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  سفارت ایران در کویت اعلام کرد: زندانیان ایرانی در زندان‌های این کشورکه امروز به ایران منتقل شده‌اند، ۱۸ نفر هستند که تعدادی از آنان سال‌ها به جرائم و اتهامات منتسب محبوس بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سفارت ایران در کویت، تعدادی از این افراد مشمول عفو امیری شدند و تعدادی دیگر هم برای گذراندن بقیه دوره محکومیت خود به کشور منتقل خواهند شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری مداوم وضعیت زندانیان از جمله سلامت آنان، از مدت‌ها قبل موضوع انتقال آنان به کشور را تا حصول نتیجه با مقامات کویتی دنبال کرده است.

 اوایل تیرماه امسال محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت که از طریق وزارت امور خارجه به همه سفرا و نمایندگان در دیگر کشورها اعلام کرده‌ایم تا در شرایط حساس کنونی و بدنبال شیوع جهانی ویروس کرونا در اقدامی انسان‌دوستانه و حقوق بشری آماده مبادله همه زندانیان خود با دیگر کشورها هستیم.

جمهوری اسلامی ایران برای انتقال محکومان با برخی کشورها از جمله کشورهای هم‌جوار تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند و این انتقال محکومان در سایه این تفاهم‌نامه‌ها انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندانیان ایران در کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا سه شنبه طی سفری رسمی به مصر می رود.

بر اساس این گزارش، این نخستین سفر الصباح به مصر پس از تصدی منصب امیری کویت است.

قرار است امیر کویت با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های گسترش آن علاوه بر تحولات منطقه و حمایت از همکاری مشترک کشورهای عربی گفتگو کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد