Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی در جلسه شورای اداری بخش الموت شرقی که روز پنجشنبه با حضور استاندار، نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی در خانه فرهنگ معلم کلایه مرکز بخش برگزار شد اظهار داشت: بخش الموت شرقی مشکلات زیادی دارد و با ۹۴۳ کیلومتر مساحت و جمعیت بیش از ۱۳ هزار نفری که در برخی از فصول تا ۵ برابر اضافه می‌شود دارای ۸۴ روستا و ۵۲ روستای دارای دهیاری و ۶۰ روستا دارای شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این بخش ۳۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت رفته و در مجموع بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مستعد داریم و با داشتن ۲۰ استخر پرورش ماهی سالانه ۷۹۷ تن ماهی تولید می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در این بخش سه دهستان داریم که اولین مشکل ما در حوزه تقسیمات کشوری است و ۸ روستا فاقد دهیاری و ۲۴ روستا فاقد شوراست.

وی اظهار داشت: مشکلات کشور را می‌دانیم اما باور داریم در الموت شرقی دارای ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و معدنی و دامپروری است اما این ظرفیت خوب معرفی و استفاده نشده در حالی که اگر فقط از ظرفیت گردشگری استفاده کنیم بیکاری منطقه حل می‌شود.

بخشدار الموت شرقی یادآور شد: با راه اندازی بوم گردی که در ۸۴ روستای منطقه قابل اجراست می‌توان به جذب گردشگر خارجی اقدام و به اقتصاد منطقه کمک کرد اما لازم است آموزش زا جدی بگیریم تا مردم منطقه به اهمیت گردشگری واقف شوند.

محمدی اظهار داشت: در صورت در اختیار داشتن یک دستگاه بیل مکانیکی می‌توانیم مشکل راه ۸ روستا را حل کنیم زیرا در حال حاضر ۱۲ روستا مشکل تردد دارند.

وی در ادامه بیان مشکلات منطقه گفت: آبرسانی به مزارع دیم برای تأمین اشتغال، تقویت اینترنت، ساماندهی و تعیین مکانی برای زباله، کمبود آمبولانس، از مشکلات است زیرا در حال حاضر با ۸۴ روستای پراکنده داریم که برای ۲۰۲ روستا فقط ۳ آمبولانس موجود است.

بخشدار الموت شرقی یادآور شد: راه اندازی سایت زباله برای ۲۰ روستا، تقویت پوشش اینترنت، آغاز آبرسانی به ۲۶ روستا، تکمیل درمانگاه نیمه کاره در معلم کلایه، افزایش آمبولانس‌های اورژانس، تعیین تکلیف ناحیه صنعتی، تسریع در گازرسانی روستاها، کاهش تیرهای برق در حریم‌ها از مواردی است که باید پیگیری و عملیاتی شود.

.

کد خبر 4997995

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد محمدی منطقه الموت قزوین شورای اداری ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 شیوع کرونا آمار کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه بیرجند الموت شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!