Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری القدس در گزارشی مدعی شد که دو کشور عمان و بحرین به پیروی از اقدام امارات متحده در انعقاد توافق صلح با رژیم صهیونیستی، روابط خود با این رژیم را عادی سازی می‌کنند.

القدس این خبر را به نقل از منابع آگاه در واشنگتن که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد.

گفتنی است که روز پنج شنبه روزنامه جروزالیم پست گزارش داد که مقامات تل آویو و ابوظبی به توافقی تاریخی دست یافتند که براساس آن روابط دو طرف به سمت عادی سازی کامل مناسبات دیپلماتیک حرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش گفته شد که توافق مزبور با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا حاصل شده است.

همچنین براساس آنچه که اعلام شده، در پی این توافق و بنا به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا و با حمایت امارات، اعلام حاکمیت تل آویو بر مناطق اعلام‌شده در «طرح صلح» ترامپ معلق خواهد شد و صهیونیست‌ها در عوض بر تلاش‌های خود در راستای توسعه روابط با سایر کشورهای عربی و اسلامی تمرکز خواهند کرد.

کد خبر 4998014

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل امارات متحده عربی عمان بحرین عادی سازی روابط با اسرائیل رژیم صهیونیستی الحاق کرانه باختری ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی ایران بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 امارات متحده عربی ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل

  ضررهای هنگفت اسرائیل 
حمله غافلگیرانه حماس به رژیم اشغالگر سبب شد این رژیم تصمیم به نابودی حماس ومقاومت اسلامی فلسطین به هر قیمتی بگیرد. این تصمیم علاوه براین‌که باعث به هلاکت رسیدن تعدادزیادی از نظامیان این رژیم و به شهادت رسیدن هزاران نفر از غیر‌نظامیان فلسطینی شد، اثرات چشمگیری،چه درکوتاه‌مدت وچه دربلند‌مدت براقتصاد این رژیم ومنطقه به همراه داشت. کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه‌ای گفت که این صندوق به‌طور جدی درحال بررسی افزایش احتمالی برنامه وام به مبلغ سه میلیارد دلاری به مصر در نتیجه مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اسرائیل علیه غزه است.جورجیوا در مصاحبه با رویترز ــ‌ درحاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا واقیانوسیه ــ افزودکه این درگیری، جمعیت و اقتصاد غزه را «ویران می‌کند» و«اثرات جدی» براقتصاد کرانه باختری دارد.همچنین اوهشدار داد که اسرائیل شاهد کاهش رشد اقتصادی خواهد بود.
   
از بین رفتن توافق‌نامه با کشورهای اسلامی منطقه
رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل به‌دنبال ایجاد ارتباط و تعامل با کشورهای اسلامی منطقه اولا به منظور تأمین امنیت خود و ثانیا مبادله تجاری و رفع نیازهای خود است. به همین منظور این رژیم در توافق‌نامه‌هایی با کشورهایی نظیر اردن، ترکیه و سایر کشورهای منطقه به دنبال تأمین برخی نیازهای خود مانند تأمین آب و نفت بوده است. توافق‌نامه آب در برابر برق یکی از این توافق‌نامه‌ها میان اردن و رژیم اشغالگر است که درحال حاضر در شرایط مبهمی قرارگرفته است. اردن اعلام کرد که با توجه به جنگ در نوار غزه قرارداد مبادله انرژی در ازای آب با تل‌آویو را امضا نمی‌کند. این قرارداد قرار بود اکتبر گذشته امضا شود.
ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در مصاحبه با الجزیره گفت: «ما نمی‌توانیم توافق انرژی در برابر آب را ادامه دهیم؛ زیرا امکان ندارد وزیر اردنی در کنار وزیر اسرائیلی بنشیند تا توافق‌نامه امضا کند. آنها برادران ما را در غزه می‌کشند.»
در شرایطی مشابه، اکتبر گذشته ترکیه از تعلیق برنامه‌های همکاری با اسرائیل در زمینه انرژی خبر داد، این درحالی‌است که بر‌اساس آنچه وبسایت آمریکایی بلومبرگ در آن زمان گزارش داد، وزیر انرژی ترکیه سفر برنامه‌ریزی شده خود به اسرائیل را لغو کرده است. آنکارا قصد داشت در مورد طرح‌های همکاری با اسرائیل برای اکتشاف انرژی مشترک در شرق مدیترانه و امکان توسعه طرح‌هایی برای صادرات گاز به اروپا از طریق ترکیه گفت‌وگو کند.حتی با وجود این‌که این اقدام این کشورها را تنها به عنوان تبلیغات رسانه‌ای و به جهت آرام‌کردن افکار عمومی کشورهای خودشان بدانیم، این توقف موقت توافق‌نامه‌ها نیز حداقل تا پایان جنگ، اسرائیل را تحت فشار قرار می‌دهد.
   
مشکلات نیروی کار 
از همان ابتدای جنگ، داستان فراخواندن نیروهای ذخیره ارتش رژیم باعث کاهش نیروی کار و کاهش ظرفیت تولیدی این رژیم شده بود اما با ادامه‌دار شدن جنگ این مسأله تبدیل به بحرانی اساسی‌تر شده است. با طولانی شدن این جنگ و بازنگشتن نیروهای کار به بنگاه‌های تولیدی، این بنگاه‌ها دچار مشکلات فراوانی شده‌اند. در آغاز جنگ در نوار غزه در۷اکتبر، اسرائیل از و فراخوان ۳۶۰‌هزار نفر نیروی ذخیره خبر داد و مقامات اعلام کردند که تاکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر سرباز از این نیروها بسیج شده‌اند. مقامات رژیم اعلام کرده‌اند که هزینه مستقیم حقوق سربازان ذخیره حدود پنج میلیارد شیکل (۱٫۳میلیارد دلار) در ماه است، علاوه بر این، هزینه روزهای کاری از دست رفته برای این سربازان حدود ۱٫۶میلیارد شیکل (۴۲۷)میلیون دلار) برآورد شده است. حال سرویس امنیتی اسرائیل در حال بررسی امکان کاهش تعداد نیروهای ذخیره‌ای است که با شروع جنگ علیه حماس فراخوانده شده‌اند. ازسوی دیگرمقاومت نیروهای حماس وجهاداسلامی وجنگ با حزب‌ا...نیز سبب سخت شدن کار برای این رژیم شده است.
   
رشد سهام شرکت‌های تسلیحاتی
با ادامه‌دار شدن جنگ و نیاز هرچه بیشتر به تأمین بودجه نظامی از یک‌سو و از سوی دیگر تأمین بسیاری از خسارت‌های وارده به رژیم، اسرائیل با کسری بودجه روبه‌رو شده‌است.این رژیم طبق آمار ارائه‌شده توسط الجزیره تاکنون شش میلیارد دلار وام گرفته است.درکنار موارد نام‌برده اما یک صنعت،چه دراسرائیل چه درهم‌پیمانش یعنی آمریکا به خوبی رشد کرده؛ صنایع نظامی. صنایع نظامی درعین حال با هزینه‌های سرسام‌آور خود درحال مصرف بودجه این رژیم هستند اما تولیدکنندگان این صنایع رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.شرکت لاکهید مارتین Northrop Grumman,RTX Corp و جنرال داینامیکس که بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید صنایع دفاعی در آمریکا هستند، افزایش ارزش سهام چشمگیری را در مدت کوتاه جنگ تجربه کرده‌اند؛ برای مثال شرکت جنرال داینامیکس در۹اکتبر۱۰درصد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده است. سهام شرکت‌های نظامی خود رژیم نیز با وجود ریزش ۹درصدی ارزش بورس این رژیم، افزایش چشمگیری را تجربه کرده‌اند تا جایی که ارزش بعضی از این شرکت‌ها تا ۲۵درصد افزایش یافته است. 

دیگر خبرها

  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • «بایدن» پشت خط قرمز اسرائیل؛ خشم انتحاری یا انفجار کنترل‌شده؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل
  • مورخ صهیونیست: بی‌برنامگی اسرائیل مانند شکست است