Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@07:30:08 GMT

فلسطین سفیر خود را از امارات فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۱۰۸

فلسطین سفیر خود را از امارات فراخواند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، سفیر خود را از امارات فراخواند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی بعد از اعلام این خبر مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

با وجود این در متن بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی  «اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده است.»

متن کامل این بخش از بیانیه به شرح زیر است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السیسی: اجازه کوچاندن اجباری مردم فلسطین به مصر را نمی‌دهیم

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر تایید کرد که کشورش اجازه آواره فلسطینیان به سرزمین‌های خود را نخواهد داد.

القدس العربی نوشت: وی طی دیدار با «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، در حاشیه اجلاس سران مصر و اروپا که امروز -یکشنبه- به میزبانی قاهره برگزار شد، این اظهارات را بیان کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در صفحه رسمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر، السیسی با تاکید بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد که مصر جابجایی اجباری فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود را رد کرده و اجازه آن را نخواهد داد.

در این بیانیه اشاره شده است که در این دیدار به تعدادی از پرونده‌های همکاری دوجانبه پرداخته شده است که مهم‌ترین آنها امضای مورد انتظار امروز از سوی دو طرف سند اعلامیه مشترک سیاسی برای آغاز مسیر ارتقاء روابط مصر و اتحادیه اروپا به سطح استراتژیک است.

منبع : فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل مسئول هماهنگی ورود کمک‌ها به غزه را به شهادت رساند
  • اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ غزه رخ نمی‌داد
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ : اگر رئیس جمهور می ماندم ایران با اسرائیل رابطه برقرار می کرد / اگر می ماندم ایران فقیر می شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • السیسی: اجازه کوچاندن اجباری مردم فلسطین به مصر را نمی‌دهیم
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!