Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@23:49:48 GMT

جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۸۶۴۸

جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار

خبرگزاری تسنیم: احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به "طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار" در صحن علنی مجلس به صورت عادی اعلام وصول شد، اظهار کرد: براساس این طرح ماهانه به هر فرد 30 لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود، و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند.

وی ادامه داد: اگر مقداری از سهمیه باقی بماند زمانیکه دولت می‌خواهد کارت سرپرست را مجدد شارژ کند، موظف است کل باقی مانده آن را براساس قیمت 90 درصد فوب خلیج فارس خریداری و به حساب سرپرست واریز کند که زیرساخت‌های این طرح توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این طرح قیمت سی.ان.جی و گازوئیل گران نخواهد شد، افزود: تاکید داریم که سرانه مورد نیاز حمل و نقل عمومی گران نشده و سهمیه بنزین هم به تاکسی‌ها تعلق گیرد.

وی افزود: اگر نفت گران شود و قیمت فوب افزایش پیدا کند کسی که مصرف بنزین کمتری دارد پول بیشتری دریافت خواهد کرد. ما بنزین به کسی نمی‌دهیم بلکه یارانه بنزین می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثر تورمی اجرای این طرح گفت: براساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس اثر تورمی این طرح در دهک‌های بالا 4 درصد بوده و در دهک‌های پایین حتی ضریب جینی را بهبود می‌بخشد. برخی دنبال این طرح را قبول ندارند، لذا می‌گویند که هرکسی باید به پمپ بنزین مراجعه کند و سهم خود را در گالن بگیرد اما اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده 20درصد از درآمد دولت از این طریق به گازسوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها اختصاص یابد،‌ البته به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا خودرو خود را گازسوز کنند تا کرایه‌ها گران نشود، توضیح داد: 20درصد از این درآمد نیز به مردم اختصاص می‌یابد تا خودرو خود را گازسوز کنند که این مبلغ به صورت وام خواهد بود. 60 درصد باقیمانده نیز برای اشتغال‌زایی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح 10 تا 15 میلیون لیتر کاهش مصرف خواهیم داشت.

امیرآبادی در پاسخ به این سؤال که چنین شرایطی در طرح هدفمندی یارانه‌ها هم پیش‌بینی شده بود اما آنگونه که باید به بخش‌های لازم اختصاص پیدا نکرد، گفت: در طرح هدفمندی یارانه‌ها قانون به درستی اجرا نشد، رئیس‌جمهور وقت در این طرح به همه یارانه داد، در حالی که 50 درصد این طرح اختصاص یارانه نقدی بود.

عضو هیات رئیسه مجلس به خانه ملت گفت: در این طرح به کسی یارانه مستقیم پرداخت نمیشود که با کمبود منابع مالی روبرو شویم، بلکه به هر فرد 30 لیتر بنزین تعلق میگیرد که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، سرپرست می‌خواهد این بنزین را مصرف کند یا اجازه دهد دولت بفروشد، تصمیم با خودش است.

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح سهمیه بندی بنزین مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ زهرا مظفر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه آموزش و پرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در اردیبهشت‌ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش و پرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، اضافه کرد: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه امور شاهد و ایثارگران، ادامه داد: یکی از اهداف ضروری حضور در استان‌ها شناسایی مشکلات ایثارگران است، هدف مهم آگاه‌سازی به قوانین و اقناع ایثارگران نسبت به حقوق خود در امور شاهد و ایثارگران است.

وی ادامه داد: مسئولین آموزش و پرورش باید نسبت به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سند تحول بنیادین و قانون جامع ایثارگران آگاه باشند تا دستگاه بتواند وظایف خود را به خوبی در قبال این قشر پر افتخار انجام دهد.

کد خبر 750125

دیگر خبرها

  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است