Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مصر و امارات حملات هوایی ترکیه به منطقه «سیدکان» واقع در شمال عراق را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به حملات هوایی ترکیه به شمال عراق خاطرنشان کرد که کشورش در مقابله با نقض‌های مکرر  حاکمیت عراق توسط ترکیه، در کنار این کشور می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انور قرقاش در ادامه افزود: موضع ما در مخالفت با مداخله‌های خارجی در امور کشورهای عربی ثابت است.
وزیر مشاور امارات در امور خارجه همچنین تصریح کرد، روابط میان کشورهای مختلف باید بر اساس احترام متقابل و کامل به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.
در همین راستا، وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی ترکیه به یکی از خودروهای متعلق به نیروهای مرزبانی عراق در منطقه «سیدکان» واقع در شمال این کشور که در نتیجه آن شماری از نظامیان عراقی کشته شدند را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق و نیز تهدید جدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانست.
وزارت خارجه مصر ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، بر لزوم احترام کامل به حاکمیت و تمامیت اراضی عراق در برابر هر گونه مداخله خارجی تاکید کرد.
بغداد روز چهارشنبه اعلام کرد که سفر خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که قرار بود امروز (پنجشنبه) انجام شود را به دلیل حمله پهپادی ترکیه به منطقه سیدکان لغو کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصر امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد