Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:37:15 GMT

طول خط آهن چین طی ۱۵ سال آینده ۲ برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۵۳۹

طول خط آهن چین طی ۱۵ سال آینده ۲ برابر می‌شود

‍‍‍‍‍‍

چین قصد دارد حدود ۷۰ هزار کیلومتر خطوط راه آهن قطارهای تند رو را با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۱۵ سال بسازد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، چین از طرح های بلندپروازانه خود برای تقویت صنعت ریلی کشور طی 15 سال آینده رونمایی کرد. بخشی از این طرح مربوط به قطارهای مگلو «قطارهای مغناطیسی تندرو» می‌شود که مسافران را با سرعت 600 کیلومتر در ساعت جابجا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌ای از این قطارها اخیراً مجوز آزمایش گرفته است.

طبق مدارک گروه خط آهن دولتی چین، پکن همچنین قصد دارد 200 هزار کیلومتر خط آهن جدید طی 15 سال آینده بسازد. طول شبکه خط آهن چین از ماه جولای برابر با 141400 کیلومتر بوده است.

یکی از اهداف بزرگ چین کاهش زمان سفر بین شهرهای بزرگ این کشور است. انتظار می رود سفرهای داخلی شهری در چین تا سال 2035 کمتر از یک ساعت زمان ببرند و سفر بین مراکز استان های همجوار و شهرها 3 ساعت طول بکشد.

در بسیاری از موارد به خاطر وجود قطارهای تندرو می توان به این هدف رسید. چین قصد دارد حدود 70 هزار کیلومتر از این خطوط راه آهن را طی 15 سال بسازد و زیرساخت‌های فعلی را دو برابر کند. پکن همچنین قصد دارد سرعت این قطارها را تا 400 کیلومتر در ساعت بالا ببرد.

این کشور همچنین تلاش می کند چندین خط جدید از قطارهای مگلو را با سرعت حدود 600 کیلومتر در ساعت راه اندازی کند. این قطارها بر خلاف قطار های معمولی بر روی ریلها شناور هستند. به این ترتیب اصطکاک چرخ ها کاملا از بین می رود و توسط میادین الکترومغناطیسی قدرتمندی کشیده می شوند.

وزارت حمل و نقل چین هفته گذشته مجوز آزمایش یک نمونه از این قطار های مگلو را با این سرعت صادر کرد. این نمونه در ماه مه آماده شده بود و احتمالاً سال آینده مجوز تولید آن صادر می شود. در صورت عملیاتی شدن این قطارها، ارتباط بهتری بین مراکز بزرگ جمعیتی چین مثل پکن و شانگهای یا چندگو و چانگ کینگ برقرار می شود.

رکود بخش تولید کارخانه‌ای در چین کندتر شدبهبود تولید کارخانه ای در آسیا به دنبال افزایش فعالیت‌های اقتصادی در چین

فناوری مگلو دهه هاست در حال توسعه است ولی به خاطر هزینه‌های بالای سرمایه گذاری، پروژه های کوچکی از این طرح اجرایی شده است. چین یکی از سریعترین خطوط قطارهای مگلو را در اختیار دارد. این خط آهن شانگهای را به فرودگاه بین المللی پودانگ متصل می کند و در 2004 به کمک آلمان راه اندازی شده است.

پکن امیدوار است این فناوری به اندازه کافی برای تولید در مقیاس بالاتر رشد کرده باشد. این کشور قصد دارد در آینده 9 خط جدید مگلو به طول هزار کیلومتر داشته باشد. چین در زمینه معرفی و تکمیل قطارهای مگلو رقابت سختی با ژاپن دارد.

انتهای پیام/53

 

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... هند استفاده از کشتیهای چینی برای تجارت نفت را متوقف کرد بانک مرکزی چین ۱۴۰ میلیارد یوان به بازار تزریق کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هند استفاده از کشتیهای چینی برای تجارت نفت را متوقف کرد بانک مرکزی چین ۱۴۰ میلیارد یوان به بازار تزریق کرد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۲ تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت ۳ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۲|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۵ توقیف نفتکش‌های ایران در ونزوئلا تکذیب شد ۶ افزایش نرخ سود سپرده‌‌های بانک‌ها توسط بانک مرکزی/ حداقل سود ۱۴ درصد شد ۷ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۸ رشد قیمت مسکن مهر شهرهای جدید/ مسکن مهر پردیس در مرز میلیاردی شدن مهمترین اخبار اقتصادی فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت/تورم مصالح ساختمانی برای سازندگان حذف می شود جزئیات مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۸ محدودیت جدید مالیاتی برای مشاغلی که در سامانه پایانه‌های فروشگاهی ثبت نام نکردند+جزئیات مهمترین اخبار تسنیم ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است ظریف چهاردمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند آخرین آمار کرونا/ ابتلای بیش از ۲۱ میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیلومتر در ساعت هزار کیلومتر قطارهای مگلو سال آینده قیمت طلا قیمت ارز خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزواظهار کرد: برای اجرای این میزان روشنایی جاده‌ای، ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شد.

اخترشناس با اشاره به نقش بسزای روشنایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ‎های روشنایی طولی طی سال گذشته شامل محورهای آبپخش به کلل، دویره به چاهکوتاه، میدان میوه و تره بار دشتستان، کمربندی اهرم، تقاطع غیر همسطح عالی‌شهر بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که توسعه و نگهداری آن به صورت مستمر در دستور کار راهداران است.

کد خبر 6093036

دیگر خبرها

  • برای حفظ تمرکز تیم: معرفی رانگنیک تأخیر خورد
  • قیمت شاهین از ۸۰۰ میلیون تومان گذشت
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود