Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:23:52 GMT

ايجاد معبر امن؛ از تکاليف اصلي شهرداري

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۸۶۷

ايجاد معبر امن؛ از تکاليف اصلي شهرداري

خبرگزاری آریا- یکی از تکالیف اصلی شهرداری ایجاد معبر امن برای تردد عابر پیاده است تا زمینه برای ایجاد شهری انسان محور بهتر از قبل فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، اقای محمد خباز‌ها افزود: پیاده رو سازی از گذشته در شهر تهران انجام شده است، اما با توجه به برنامه 5 ساله و اهداف کلان شهرداری و با توجه به محدودیت‌های اعتباری و بحث نقدینگی که با مشکل مواجه هستیم سعی کردیم از سال گذشته با سیاست گذاری کلی همه اهداف مربوط به این موضوع را جمع بندی و به عنوان مجری این کار را تحت عنوان نهضت پیاده رو سازی عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سال گذشته با جلسات مستمر و مکرری که با کارشناسان حوزه حمل و نقل ترافیک شهرسازی و برنامه ریزی داشتیم سعی کردیم پیاده رو‌های استانداردی در تهران طراحی کنیم. در ساخت پیاده رو‌ها چند موضوع را در نظر گرفته ایم. ابتدا باید عدالت در شهر تهران رعایت شود و پیاده رو سازی در کل شهر تهران گسترش یابد.
اقای خباز‌ها افزود: این پیاده رو‌ها باید پیوستگی داشته و در عین حال باید ساده و در دسترس بوده و ارزان باشند. در کنار ساخت مسیر پیاده رو سامان دهی تجهیزات شهری و برطرف شدن معارض و مزاحم‌ها هم در دستور کار قرار دارد. مناسب سازی پیاده رو‌ها و ایجاد مسیر بهتر تردد برای کم توانان و نابینایان هم مد نظر است.
وی گفت: در حوزه ترافیک ایجاد مسیر دوچرخه را هم در برنامه قرار دادیم. در کنار اجرای این طرح می‌توان به پروژه‌های کوچک مقیاس سطح تهران هم جامه عمل پوشاند. این کار به همت همه مناطق شهر تهران انجام شده است و قسمت اجرایی آن در حوزه فنی عمرانی و تحت نظارت و همراهی همه معاونت‌های شهرداری تهران انجام می‌گیرد.
اقای خباز‌ها افزود: ساخت 500 کیلومتر مسیر پیاده رو مهمترین پروژه سطح تهران است و تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. مسیر پیاده رو در سطح شهر تهران 12 هزار کیلومتر است و در گذشته هم ساخت پیاده رو اتفاق افتاده است، اما حالا این کار بصورت هدفمند رخ می‌دهد و خیلی از پیاده رو‌ها بهسازی و برخی دیگر بازپیرایی و در بعضی نقاط هم مثل محور استاد معین پیاده رو ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: در سطح شهر تهران در خیلی از معابر پیاده رو وجود ندارد و یکی از تکالیف اصلی شهرداری ایجاد معبر امن برای تردد عابر پیاده و نشان دهنده احترامی است که شهرداری تهران برای عابران پیاده قائل است تا زمینه برای ایجاد شهری انسان محور بهتر از قبل فراهم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایجاد معبر امن پیاده رو ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت، روز معلم و شوراها، آغاز روز ایمنی و حمل و نقل، در جاده سلامت به مقصد بوستان بش قارداش برگزار شد. 

این همایش فرهنگی و ورزشی که با استقبال خوب مردم هم همراه بود، یک حاشیه هم داشت که باعث گلایه های بسیاری از شرکت کنندگان شد و آن هم، گل و لای و چسبناک شدن مسیر به سبب بارش های رگباری و غیرمنتظره شب گذشته بود. 

هرچند مطابق پیش بینی های هواشناسی، بارش ها ملاحظه شده بود و به گفته شهرداری، مسیر هم تیغ زده و سه چهار نوبت هم روز قبل بازدید شده بود، این شرایط، دلخواه شهروندان نبود.

عده ای از نوجوانان هم که با دوچرخه آمده بودند، در ادامه دادن مسیر دچار مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز