Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از ان.بی.سی نیوز، دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدید از مناطق تخریب شده شهر بیروت در اثر انفجار چند روز پیش اظهار کرد، لبنان نیاز به "اصلاحات مالی و اقتصادی و پایان دادن به مدیریت ناکارآمد و وعده های پوچ" دارد.

هیل خاطر نشان کرد: اف.بی.آی به زودی به دعوت لبنانی ها به جمع بازرسان لبنانی و بین المللی می پیوندد به یافتن پاسخ برای پرسشها درباره شرایطی که منجر به این انفجار شد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرده در تحقیقات بررسی خواهد شد که آیا علت این حادثه غفلت، یک تصادف و یا احتمالا "مداخله خارجی" بوده است.

عون از فرانسه خواست برای کمک به تحقیقات تصاویر ماهواره ای ارائه کند. یک کشتی نیروی دریایی انگلیس نیز برای تحقیق کردن از سایت انفجار در بیروت استقرار یافته است.

هیل که مقام شماره سه وزارت خارجه آمریکا است عنوان کرد، واشنگتن از هر دولت جدیدی در لبنان "که بازتاب دهنده اراده مردم باشد" و اصلاحات را تصویب کند حمایت می کند.

تبعات حادثه انفجار در شهر بیروت کابینه لبنان را به استعفا کشاند اما توافق کردن بر سر تشکیل دولت جدید چالش برانگیز است. خشم عمومی از نخبگان سیاسی لبنان برای چندین دهه فزونی یافته و بسیاری این نخبگان را مقصر مشکلات این کشور می دانند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی