Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:10:59 GMT

کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۴۰۷

کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود

عباس تابش روز جمعه در جریان سفر به گیلان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمینه  لاستیک ، انباشت کالا برای لاستیک های وارداتی در گمرک را داشتیم که با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در حال ترخیص  است ، افزود: از سوی دیگر با نهایی شدن قیمت لاستیک تولید داخل که در سامانه بارگذاری شده و رشد ۱۰ درصدی تولید از روز شنبه (فردا) در تامین لاستیک کشور مشکلی نخواهیم داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ماشین های باری نیز در سامانه مربوطه بارگذاری شده و با حواله راهداری لاستیک با نرخ مصوب به آنها عرضه می شود تابتوانیم مدیریت عرضه و تقاضا را داشته باشیم و اگر عاملان عرضه لاستیک قیمت مصوب را رعایت نکنند عاملیت آنها ابطال خواهد شد و افراد جایگزین معرفی می شوند.

تشکیل افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان پرونده های کلان در ستاد حمایت از مصرف کنندگان 

رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور از تشکیل ۵۶۴ پرونده کلان به ارزش افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان در چهار ماه نخست امسال در ستاد سازمان حمایت از حقوق تولید کنندکان و مصرف کنندگان خبر داد.

وی  این پرونده ها را پرونده های متعدد صنفی و تولیدی مربوط به  بخش هایی مانند فولاد و پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: این پرونده ها فقط پرونده های کلان هستند یعنی این پرونده ها با ارزش یک میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان هستند.

نرخ هر پاکت سیمان در مصالح فروشی ها و برای مصرف پروژه های عمرانی مشخص شد

وی  با اشاره به  تعیین نرخ قیمت سیمان افزود:  در مصالح فروشی ها  باید هر پاکت سیمان تیپ دو ۵۰ کیلویی پاکتی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان  عرضه شود که عرضه بالاتر از این میزان بر اساس توافق کهبا بنگاه ها و انجمن مربوطه  در صورت گزارش تخلف بازرسان عاملیت آنها ابطال  و عامل جایگزین معرفی می شود .

تابش بیان کرد: برای پروژه های عمرانی و انبوه سازان نیز مقرر شد سیمان  تیپ ۲ فله با معرفی نامه رسمی هر تن با قیمت ۲۲۰ هزار تومان تحویل صاحبان پروژه ها شود .

رپیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره افزایش قیمت های  لوازم ارتباطی همچون رایانه و تلفن همراه گفت: بحث گرانی با گرانفروشی متفاوت است ؛ گرانی پدیده ای است که  بدلیل مسایل مختلف همچون نوسانات نرخ ارز ایجاد می شود که وقتی نرخ ارز افزایش یابد ،بدنبال آن کالا هم گران می شود.

وی وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان را نظارت بر جلوگیری از گرانفروشی و بالاتر از درصد سود مجاز عنوان و تصریح کرد: کامپیوتر و تلفن همراه نیز جزو کالاهای مشمول ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت است اما مشمول ضوابط قیمت گذاری تثبیتی نیست به این معنا که شکایت محور است و اگر شکایتی شود با ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت تطبیق می دهیم اگرآن چیزی که ارایه می شود خارج از ضوابط باشد ،با آن برخورد می کنیم .

تابش با بیان اینکه دغدغه ای درباره تامین و قیمت مرغ داشتیم ، اظهار داشت: با بازدید سرزده از بازار رشت مشخص شد که درباره مرغ  قیمت های مصوب رعایت می شود و مشکلی در تامین  نیز نداشتیم ِ ضمن آنکه گوشت قرمز هم با قیمت متوسط کشوری در بازار موجود بود.

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان،  از روز چهارشنبه در گیلان حضور یافت ؛ شرکت در کارگروه تنظیم بازار استان گیلان و بازدید از سه شرکت تولید جوجه و مرغ و قطعه بندی از برنامه های سفر وی به این استان بود.

برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان سازمان حمایت مصرف کنندگان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود