Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تفاهم نامه همکاری بین دستگاه قضایی استان و سپاه امام سجاد «ع» با هدف هم افزایی برای اجرای «طرح مصلحین خانواده» منعقد شده است.

صالحی از دیگر اهداف این تفاهم نامه داد را هم افزایی و تشریک مساعی برای اجرای «طرح مصلحین خانواده» برشمرد و افزود: همگام با اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه بسط و گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، صلح و سازش، اصلاح ذات البین و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق، تفاهم نامه‌ای تحت عنوان «طرح مصلحین خانواده» بین دادگستری کل استان هرمزگان و سپاه امام سجاد «ع» منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به آموزه‌های دینی و بیان این که طلاق منفورترین حلال‌ها نزد خداوند است، گفت: این طرح برابری کاهش آمار طلاق و آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی در استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: اجرای طرح مصلحین خانواده می‌تواند در زمینه رفع سایر ناهنجاری‌ها از جمله کاهش اعتیاد، سرقت، قتل، پرخاشگری و مواردی از این دست که ریشه در طلاق دارند نیز تأثیرات بسزایی داشته باشد.

صالحی مهمترین اهداف این تفاهم نامه را کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به مراجع قضایی به موازات ایجاد امید و صیانت از کانون گرم خانواده عنوان کرد.
او افزود: حوزه اجرای این طرح، کلیه شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی استان هرمزگان است که سپاه در آنجا دارای دوایر اجتماعی است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سپاه پاسداران با راه اندازی دفاتر و مراکز مشاوره در شهرستان ها، تشکیل هسته‌های سه نفره که متشکل از علما، معتمدین محلی و ریش سفیدان است و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به همراه تربیت مربی، در «طرح مصلحین خانواده» حضوری مؤثر و ارزشمند خواهد داشت.

صالحی در خصوص روند اجرایی این طرح افزود: دادگستری کل استان هرمزگان با بررسی صلاحیت اعضای هسته‌ها و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی، کلیه پرونده‌های مطروحه راجع به دعاوی خانوادگی را بنا بر تشخیص قاضی رسیدگی کننده به این هسته‌ها ارجاع می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان عمومی سپاه پاسداران دادگستری هرمزگان طرح مصلحین خانواده استان هرمزگان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد