Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:11:18 GMT

۷۵ درصد از ظرفیت عملیاتی بندر بیروت احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۹۹۸

۷۵ درصد از ظرفیت عملیاتی بندر بیروت احیا شد

به گزارش شبکه خبری الجزیره، باسم القیسی رئیس موقت بندر بیروت در گفتگو با این شبکه اعلام کرد که بخش زیادی از بندر بیروت بازسازی شده و در حال آماده سازی است. او گفت: تاکنون ۵ جرثقیل حامل کالا که در اثر انفجار از کار افتاده بود، تعمیر شده است. همچنین کار پاکسازی و آماده سازی انبار کانتینری توسط کارمندان بندر و با اشراف هیئت مدیره که مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است، در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گفته القیسی عملیات برق رسانی تا پایان هفته آینده در بندر به اتمام می رسد و در حال حاضر ۴۲۰ کانتینر خالی وجود دارد که آماده ذخیره کالاهایی مانند آهن، ماشین و چوب است. کامیونها و جرثقیلهای موجود ظرفیت حمل ۳۵۰ تن کالا را دارد و این به معنای توانایی این بندر در دریافت هر نوع بار است. همچنین گندم مستقیما در کامیون ها تخلیه و برای حفظ امنیت غذایی به کارخانه های آرد حمل می شود.  

وی با اشاره به اینکه بخش های مجاور سیلوهای گندم در بندر تحت نظارت ارتش لبنان قرار دارد گفت: تا پایان تحقیقات قضایی علل وقوع انفجار و نیز جستجوی اجساد کشته شدگان، این منطقه همچنان بسته خواهد ماند.

بر همین اساس، ناظم نجم، رئیس کمیته نیرو و کار مجلس بیروت در گفتگو با الجزیره گفت که بعد از بازیابی  ۸۰ درصد از ظرفیت عملیاتی بندر بیروت دیگر نیازی به پشتیبانی مقیاس بیشتری از این بندر نداریم.

وی افزود که بندر بیروت تقریبا کارکرد کامل خود را نسبت به گذشته بدست آورده است و سایر بنادر مانند بندر طرابلس، صور و صیدا به طور عادی کار می کنند و فقط ممکن است برخی از مواردی را که به ذخیره سازی نیاز باشد، پشتیبانی کنند.

ناظم نجم  با اشاره به اینکه بندر طرابلس بزرگترین و مهم ترین بندر بعد از بیروت است، تصریح کرد که بندر بیروت به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک همچنان در الویت قرار دارد.

این در حالی است که آنطوان عماطوری، رئیس اداره پایانه کانتینرها در طرابلس، در مخالفت با نجم، معتقد است که یک مشکل اساسی در زیرساخت های این پایانه در بندر بیروت وجود دارد و نمی توان قبل از بررسی دقیق، از تمام ظرفیت این بندر استفاده کرد و در حال حاضر لازم است تا از بنادر دیگر استفاده شود.

انفجار در بندر بیروت که در ۴ اوت (سه شنبه گذشته) به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند. این انفجار خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

کابینه نخست وزیر مستعفی لبنان تا زمان تشکیل دولت جدید این کشور به فعالیت خود به عنوان «دولت پیشبرد امور» ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها انفجار لبنان بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار لبنان بیروت انفجار لبنان بیروت بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه با وقوع بارش‌های اخیر ظرفیت سد دز بطور ۱۰۰ درصد تکمیل شد، گفت: با ظرفیتی که در سد ایجاد کردیم موفق شدیم سیلاب ورودی به سد دز که پیک آن بالای ۲ هزار و متر مکعب بر ثانیه است در مخزن ذخیره کنیم و با خروج از رودخانه‌های فصلی ایجاد ظرفیت شد.

صدریان فر گفت: کارشناسان ورودی سد دز را رصد می کنند تا چنانچه نیاز به خروج آب بیشتر باشد آن را افزایش دهیم تا مشکلی برای مردم و کشاورزی آنها به وجود نیاد.

وی افزود: چنانچه آورد ما در بالا دست سد دز بیشتر شود جای نگرانی نیست و اوضاع تحت کنترل است.

صدریان فر در رابطه با وضعیت آبگیری در دیگر سد‌های استان پس از بارندگی دو روز گذشته، بیان کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد کل مخازن سد‌های استان آبگیری شده است، در زنجیره کارون بالای ۹۱درصد و در سد دز صدرصد آبگیری شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: وقوع سیل بعید است، در حال رصد سامانه‌های بارش هستیم، به نظر می‌رسد بارش‌های بعدی به این شدت نیست، اما اگر هم شدید باشد نگران نیستیم.

وی این را هم گفت که ظرفیت مخزن سد کرخه ۵ میلیاردو ۲۶۰ میلیون مترمکعب است که باوجود بارش‌های اخیر تنها ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آن پر شده و بالغ بر ۳ میلیارد مترمکعب ظرفیت آن هنوز خالی است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان