Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توضیح وضعیت استان مرکزی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: این استان خیز شدید بیماری را در اسفند ماه و همچنین خیز جدی بیماری در فروردین ماه را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر فروردین تعداد موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان رو به کاهش رفت و تا اوایل خرداد ادامه یافت. متاسفانه از نیمه دوم خردادماه در این استان نیز همسو با سایر استان ها مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان های استان مرکزی هستیم؛ به طوری که سه شهرستان دیگر این استان نیز اخیرا وضعیت قرمز کرونایی پیدا کردند و به این ترتیب در حال حاضر هفت شهرستان این استان مانند اراک، خمین، دلیجان، ساوه، کمیجان و ... در وضعیت قرمز و دو شهرستان شازند و محلات در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

او با اشاره به میزان اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان اراک اشاره کرد و گفت: میزان اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان اراک ۸۱.۵ درصد بوده و بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در اراک ۸۶.۹ درصد و کمترین میزان در شازند و ۶۴ درصد است. میزان استفاده از ماسک در این استان ۷۴.۹ درصد است و بالاترین میزان استفاده از ماسک مربوط به شهرستان اراک و ۸۲ درصد و پایین ترین میزان آن ۵۰ درصد است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اراک قطب صنعتی کشور و محل مراودات بسیاری از استان های کشور و سومین استان سالمند کشور بوده و بیشترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان در سنین بالای ۶۰ سال است.

او بیان کرد: میزان برگزاری مراسم عروسی و عزا و دورهمی خانوادگی در این استان همچنان بالا بوده که به عنوان چالش جدی در مدیریت بیماری در این استان مطرح است. درخواست مان از شهروندان استان مرکزی این است که با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده جدی تر از ماسک و خودداری از برگزاری مراسم به مدافعان سلامت کمک کنند تا ضمن توقف روند صعودی بیماری، شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری و خروج کامل استان از وضعیت قرمز در هفته های آتی باشیم.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان ادامه داد: همه گیری این ویروس همچنان رو به شتاب است و مطمئنا اساسی ترین عامل جهت جلوگیری از انتقال و قطع زنجیره انتقال آن، رعایت اصول سه گانه شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با همراهی و همدلی در پایبندی به این اصول، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان مرکزی اراک کرونا در ایران استان مرکزی وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو‌های پراید مدل پائین و همچنین قطعات خودرو در سطح شهرستان اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

 سرهنگ چگنی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و تخصصی یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را در شهرستان اراک شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.
او گفت: متهم در بازجوئی‌های فنی کارآگاهان و در مواجهه با ادله و مدارک وقوع جرم لب به اعتراف گشوده و به ۱۵ فقره سرقت خودرو پراید و بیش از ۳۰ فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو اعتراف و در این راستا تمامی خودرو‌های سرقتی و بخشی از لوازم و محتویات داخل خودرو کشف و تحویل مالباختگان شد.
سرهنگ چگنی در ادامه با اشاره به شناسایی و دستگیری مالخر اموال مسروقه در عملیات جداگانه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان