Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-09@02:07:49 GMT

فعالیت آزمایشی نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۵۱۷

فعالیت آزمایشی نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید گره های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی، کمبود زمین و نیز محدودیت های ورود تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه بود، رفته رفته یکی پس از دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود، شتاب گرفت.

تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

بهره برداری رسمی از این نیروگاه که گفته می شود از لحاظ برخورداری از آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان دومین در نوع خود پس از نیروگاه تهران است زمینه اشتغال دستکم ۶۰ نفر را فراهم می کند.

در جریان بازدید و بهره برداری آزمایشی از نیروگاه زباله سوز نوشهر احمد حسین زادگان استاندار مازندارن و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه را همراهی کردند.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر دکتر نوبخت به مازندران بود.

وی دیروز از طرح های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، تالار مرکزی، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

بازدید و افتتاح تعدادی دیگری از طرح ها از جمله آغاز تست آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر و طرح کمپوست تنکابن برنامه امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است. برچسب ها: معاون ، رئیس جمهور ، برنامه و بودجه ، برنامه و بودجه ، نوشهر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور برنامه و بودجه برنامه و بودجه نوشهر سازمان برنامه و بودجه نیروگاه زباله سوز سوز نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه مجازی خود نوشت: در جریان سفرهای استانی دولت مردمی در دو سال و نیم گذشته، سازمان برنامه و بودجه متعهد به تأمین ۲۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیش از ۴۵۰۰ مصوبه شده است. با تخصیص ۱۸۸ هزار میلیارد تومان بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6100386 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تکمیل شد
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس