Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آستارا گفت: عزاداران حسینی (ع) با جدی گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در آئین‌های سوگواری محرم، الگوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جامعه باشند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه در مصلای آستارا اظهار کرد: امسال عزاداری ماه محرم با سال های گذشته متفاوت خواهد بود و هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج، به اجرای پروتکل های بهداشتی مد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اولویت اجرای برنامه های عزاداری در فضای باز مساجد است و برنامه ها بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت یک و نیم ساعت برگزار خواهد شد و راه اندازی دسته عزاداری و طبل و سنج ممنوع است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا نباید مجالس عروسی و ترحیم برگزار شود و مردم و مسئولان امر در این خصوص همکاری و نظارت لازم را اعمال کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به تورم و نوسان قیمت کالاها از مسئولان امر خواست، نظارت بر بازار کالاها و خدمات را افزایش دهند و به قوانین کنترل بازار بازنگری شود.

حافظ نیا ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و گفت: آزادگان، جانبازان و شهدا از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند و باید خاطرات رشادت و ایستادگی آنها برای قشر جوان تبیین شود.

اخبار مرتبط حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی برگزارکنندگان عزاداری محرم باشد هیچ‌گونه مراسم عزاداری سنتی در تنگستان برگزار نخواهد شد پروتکل های بهداشتی عزاداری محرم در خوزستان اعلام شد شیوه نامه برگزاری آیین محرم در فارس اعلام شد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری محرم امر به معروف است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه رعایت پروتکل های بهداشتی محرم 99 کرونا محرم محرم کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است

امام جمعه اصفهان حج را تمرین فشرده بندگی بیان کرد و گفت: این که گفته می‌شود بندگی، برای آن است که هیچ یک از اعمال حج  با عقل بشری سازگار نیست و تنها باید از سر بندگی انجام شود، یعنی مجموع حج، بندگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران و مسئولین حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به وضعیت دشوار حج در گذشته و سهولت کار مدیران کاروان ها در شرایط کنونی گفت: مدیران کاروان ها زمان خود را تنها صرف مدیریت کاروان نکنند، زیرا این سفر، یک سفر بسیار معنوی بوده و خود نیز از این فرصت استفاده کرده و تصور نکنند چون مدیر هستند، تنها می‌خواهند گروهی را اداره کنند.

وی افزود: این سفر، سفر مهمی است، هم چنان که یکی از دعاهای مهم ماه رمضان این است که می فرماید "اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام فی عامی هذا و فی کل عام" یعنی یکی از خواسته‌ها در ماه مبارک رمضان این است که از خداوند می‌خواهیم هر سال حج را روزی ما گرداند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: مکان، مکان بسیار مقدسی است، و در سیره معصومین(ع) از جمله امام مجتبی(ع) دارد که حضرت 25 مرتبه پیاده از مدینه برای حج مشرف  شدند، چرا که ائمه اطهار می دانستند کجا می روند و چه کاری انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، حج را تمرین فشرده بندگی بیان کرد و افزود: این که گفته می شود بندگی، برای آن است که هیچ یک از اعمال حج  با عقل بشری سازگار نیست و تنها باید از سر بندگی انجام شود، یعنی مجموع حج، بندگی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از امور در حج حرام می‌‌شود و نباید انجام داد و موقعیتی برای آموختن تعبد است، به همین جهت نیز ماه رمضان یک ماه بندگی است، اما حج 10 روز بوده و فشرده تر است، یعنی بندگی در آن فشرده تر است و انتهای آن عید می شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: فلسفه حج، بندگی و روز دهم آن عید  است، یعنی روز بازگشت از اشتباهات و ساختن خود است، از همین رو امامان معصوم پیاده به حج می رفتند و این کار را برای بهشت انجام نمی دادند، بلکه بندگی برای آنها لذت داشت.

وی با تاکید بر لزوم خودسازی مدیران کاروان ها در این سفر معنوی تصریح کرد: این موقعیتی است که مدیران نیز باید در آن خودسازی کنند، چرا که جای خودسازی و انسان سازی است و زحمت بسیار دارد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: مناسک حج به قدری دارای اهمیت است که اگر فردی مستطیع نباشد این وظیفه حکومت اسلامی است که افرادی را اجیر کرده و به حج بفرستد و این دستور اسلام است.

وی قدردانی و شکر خداوند بر نعمت خدمت به زائران حرم امن الهی را مهم دانست و گفت: حج یکی از عبادات مهم در بندگی خداوند است و همه آن سرزمین جای پای پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و به هر مقدار می توانید باید به زائرین حرم و پیامبر خدا خدمت کنید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تاثیرات عمیق عملیات وعده صادق در منطقه و دنیا تصریح کرد: شکست دشمن در عملیات وعده صادق جبران ناپذیر است و ابهت و قدرتی که ایران نشان داد سبب شد همه دنیا این قدرت را تحلیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلقین کرده بود که هیچ کشوری نمی تواند به آنها حمله کند اما ایران این کار را انجام داد و بیش از 50 درصد از موشک های آن به هدف اصابت کرد.

زائر 92 ساله و 11 ساله اصفهانی خانه خدا

به گزارش تسنیم، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام اژدری، مسئول سازمان حج و زیارت استان اصفهان گزارشی از روند اجرایی این سازمان برای بهتر برگزار کردن حج ابراهیمی و خدمت شایسته به زائران حرم امن الهی ارائه و بیان کرد: از دی 1402 پیش ثبت نام زائران حج بیت الله الحرام آغاز شد و در مجموع 53 کاروان از اصفهان مشرف می شوند و اولین اعزام کاروان از استان اصفهان در روز سوم خرداد انجام می شود.

وی مسن‌ترین زائر حج 1403 را  92 ساله و کم سن‌ترین  فرد را 11 ساله بیان کرد و افزود: امسال نیز کنگره عظیم حج که سالانه آموزش عملی حج را عنوان می کند با حضور مدیران استان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان حج و زیارت استان اصفهان اضافه کرد: شعار حج ابراهیمی سال1403 ، حج ، قرآن محوری، همدلی ، اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم است و در عین حال در کنار آن کنگره شهدای فلسطین و شهید زاهدی را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس