Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه امارات عربی متحده با ادعای اینکه ابوظبی هنوز به تشکیل دولت فلسطینی مستقل متعهد است، لازمه آن را، اما همزیستی مسالمت‌آمیز با صهیونیست‌ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بعد از انتقاد تعدادی از کشورهای جهان اسلام و گروه‌های مقاومت از توافق امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، وزارت خارجه امارات با دفاع از این اقدام، مدعی شد که هنوز به تشکیل دولت فلسطینی و طرح سازش اعراب پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هند مانع العتیبه» مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه امارات در مصاحبه با وبگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با بیان اینکه تعلیق طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، راه را برای انجام این توافق هموار کرد، گفت: «امارات، آمریکا و اسرائیل برای تعلیق طرح الحاق اراضی فلسطینی‌ها توافق کردند تا روابط دوجانبه را برای رسیدن به منطقه‌ای باثبات و صلح‌آمیز از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی، برقرار کنند».

به نوشته این پایگاه خبری، العتیبه ضمن به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان یک دولت مشورع، ادعا کرد: «امارات به طرح صلح عربی و حقوق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل ذیل همزیستی مسالمت‌آمیز با دولت اسرائیل متعهد است».

وی در پاسخ به سوالی برای شفاف‌سازی موضع امارات درباره طرح سازش عربی اظهار داشت: «راهکار دو دولتی، قلب طرح صلح عربی است. بدون تعلیق [طرح] الحاق، راهکار دو دولتی نیز دیگر محتمل نخواهد بود».

این سخنگوی وزارت خارجه امارات افزود: «ابوظبی به نتایج طرح صلح عربی متعهد است و توافق امروز با آمریکا و اسرائیل را تقریبا آخرین کانال برای رسیدن به آن نتایج می‌داند».

روز گذشته بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زیاد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

امروز همچنین یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود به شبکه «کان‌نیوز» گفت دولت بحرین هم به زودی توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را امضا می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امارات فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی تایمز وزارت خارجه امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!