Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، انتشار خبر توافق ننگین میان رژیم صهیونیستی و امارات با استقبال کشور‌های آلمان، انگلیس و فرانسه همراه شد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان ضمن استقبال از توافق یاد شده میان ابوظبی و تل‎‌آویو مدعی شد این توافق سهم مهمی در صلح منطقه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان افزود امیدواریم این توافق نقطه شروع تحولات مثبت بعدی در منطقه باشد و به روند صلح خاورمیانه جان تازه‌ای بخشد.

نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به خبر عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی از آن به عنوان «خبری بسیار خوب» یاد کرد. بوریس جانسون افزود: عمیقا امیدوار بودم که الحاق کرانه باختری اجرایی نشود و توافق امروز با به تعلیق درآوردن این طرح، استقبال از گامی در مسیر رسیدن به خاورمیانه‌ای صلح آمیز تلقی می‌شود.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز با تکرار ادعای جانسون، توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی را گامی مهم و ضروری در راستای دستیابی به صلح عنوان کرد. وزیر خارجه انگلیس گفت: ما از تعلیق طرح الحاق و عادی سازی روابط میان دو دوست بزرگ انگلیس استقبال می‌کنیم. زمان مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل به عنوان تنها مسیر حصول صلح پایدار فرا رسیده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ژان ایو لودریان گزارش داد فرانسه از عادی سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و امارات استقبال می‌کند. وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعلیق طرح الحاق کرانه باختری بر مبنای توافق صورت گرفته با امارات را یک گام مثبت ارزیابی کرد.

لودریان در این بیانیه مدعی شد: تعلیق طرح الحاق باید به یک اقدام قطعی تبدیل شود. این توافق زمینه را برای از سرگیری مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها با هدف ایجاد دو کشور فراهم می‌کند. این توافق تنها گزینه مناسب برای دستیابی به صلح در منطقه است.

اتحادیه اروپا نیز در روز جمعه در واکنش به خبر عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد این توافق می تواند در جهت صلح در خاورمیانه گامی موثر تلقی شود.

مقامات اروپایی در حالی بر تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به عنوان نقطه مثبت عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید دارند که بنیامین نتانیاهو در اولین گام کارشکنانه خود پس از این توافق اعلام کرد به طرح الحاق اراضی فلسطین به اراضی تحت اشغال این رژیم پایبند است و از آن کوتاه نخواهد آمد.

روز گذشته امارات و رژیم صهیونیستی از توافقی ننگین پرده برداشتند که روابط محرمانه پیشین آن‌ها را علنی می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی الحاق کرانه باختری امارات و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط میان تعلیق طرح الحاق وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی جان باختن یک شهروند بلژیک به همراه فرزند ۷ ساله‌اش در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» در جنوب غزه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش الجزیره، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بمباران مناطق و جمعیت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. من سفیر اسرائیل را احضار می‌کنم تا این اقدام غیرقابل قبول را محکوم کرده و توضیح بخواهم».

ساعاتی پیش، «کارولین گنز» وزیر توسعه بلژیک اعلام کرد یک امدادگر بلژیکی که برای پروژه کمک به غزه فعالیت می‌کرد و «عبدالله نبهان» نام داشت، به همراه «جمال» پسر ۷ ساله‌اش شب گذشته در پی بمباران ارتش اشغالگر در شرق رفح جان خود را از دست دادند. نبهان که ملیت اصلی‌اش هنوز مشخص نیست، برای آژانسی کار می‌کرد که به کسب و کار‌های کوچک کمک می‌کنند.

گفته می‌شود این حمله به ساختمانی صورت گرفته که ۲۵ نفر در آن سکونت داشتند و تا کنون دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • (ویدیو) لحظه واژگونی خودروی بن گویر وزیر امنیت رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن‌گویر»؛ وزیر امینت رژیم صهیونیستی
  • خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا