Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرماندار شهرستان اردکان با اشاره به قیمت افسارگسیخته زمین در شهرستان اردکان، معامله و خرید خارج از سقف نیاز زمین و ملک توسط اردکانی‎ها را عامل گرانی و افزایش قیمت زمین در این شهرستان عنوان کرد.

«بهروز شهابی زاد» شب گذشته در بین خبرنگاران و فعالین رسانه این شهرستان ضمن بیان این مطلب، گفت: عرضه نشدن زمین و املاک توسط عده‌ای سودجو و در حالت طبیعی نیز خرید و فروش‌های بی مورد در اردکان، از عوامل تاثیرگذار در گرانی های اخیر زمین در اردکان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمبود فضای مسکونی در اردکان نداریم و در ثبت‌نامی که برای طرح مسکن ملی صورت گرفت، در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن وجود داشت که تمهیدات لازم برای واگذاری زمین برای آنان انجام خواهد شد و مطمئناً این اقدام در کاهش نرخ زمین تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار به پیشنهاد نمایندگان در حوزه کنترل قیمت زمین و مسکن اشاره کرد و گفت: طراحان قانون مالیات بر عایدی سرمایه، در نظر دارند به منظور جلوگیری از اختلال در تولید و عرضه مسکن، در برابر سوداگران وضع موجود بیاستند که البته شاید برخی تبعات پیش‌بینی نشده را به دنبال داشته باشد ولی سد مناسبی در این افزایش قیمت‌های افسارگسیخته خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده دیداری با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت که در مورد مسکن ملی و شرایط افزایش قیمت سرسام‌آور زمین و اقدامات پیشگیرانه در این مسیر در سطح شهرستان اردکان بحث و گفت‌وگو کنیم.

شهابی زاد در خصوص اقدامات شهرستان اردکان در راستای مقابله با انتشار ویروس کرونا نیز گفت: مردم نباید منتظر دستوری بودن و برخورد قهری در حوزه مقابله با ویروس کرونا باشند بلکه باید فرهنگ‌سازی شود و انتظار داریم که مردم خودشان دست به دست هم دهند تا در کنار رعایت پروتکل‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستاد مقابله با کرونا در برابر این بیماری فایق آیند.

وی از متضرر شدن اقشار مختلف مردم در اپیدمی ویروس کرونا در شهرستان اردکان خبر داد و تصریح کرد: صنوف زیادی در اردکان همزمان با اپیدمی کرونا متضرر شدند که به ابتکار فرماندرای و اصناف شهرستان اردکان با افتتاح یک حساب از سوی برخی اصناف و با پشتیبانی برخی از خیرمندان و اصناف فعال در یکی از صندوق های قرض الحسنه شهرستان، در راستای حمایت قرض الحسنه‌ از اصناف متضرر گام برداشتیم.

این مسئول عنوان کرد: البته در این مسیر سعی داریم کمک‌هایی نیز از سوی صنایع برای حمایت قرض الحسنه صنوف متضرر از کرونا نیز جذب کنیم و حوزه‌های مختلف شغلی که از بیماری منحوس کرونا متضرر شده‌اند را نیز در این برنامه حمایتی تحت پوشش قرار دهیم.

شهابی‌زاد با اشاره به جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری اردکان، از رشد جمعیت بالای این شهرستان در استان یاد کرد و افزود: مهاجر پذیر بودن اردکان به دلیل رشد یک باره صنعت در این شهرستان، اردکان را با کمبود زیرساخت و خدمات روبرو کرده که اهتمام و حمایت بلامنازع صنایع در حوزه‌های مختلف را می‌طلبد.

وی با ابراز گلایه از صنایع مختلف در این شهرستان از مدیران صنعتی خواست تا برای چشیدن درد مردم اردکان در کاستی‌ها و مشکلات ناشی از گسترش صنعت، خود نیز در اردکان اسکان پیدا کنند.

فرماندار اردکان تصریح کرد: از صنایع توقع داریم که در راستای ایفای خدمات اجتماعی که ملزم در برابر استفاده از منابع طبیعی و خدماتی این شهرستان هستند، توجه بیشتری را به کار گیرند و این اوضاع ایجاد شده را در حمایت مالی از بخش‌های مختلف، فرهنگی، ورزشی و موضوع مهم امنیت و سلامت مردم منطقه جبران کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان اردکان قانون مالیات بر عایدی سرمایه فرماندار اردكان زمین و مسکن شهرستان اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خلیل‌آباد گفت: خلیل‌آباد یک شهرستان مستقل است و بالغ‌بر ۲۰ سال از شهرستان شدنش می‌گذرد و تمام ادارات آن باید در شهرستان مستقر شوند.

محمدرضا خوشنویس در نشست شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: با وجود اینکه چند سال از استقلال این شهرستان می‌گذرد، اما هنوز تعدادی از ادارات در خلیل‌آباد مستقر نشده و بخشی از وقت مسئولان شهرستان برای پیگیری‌های کارها در کاشمر صرف می‌شود.

وی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در سطح شهرستان وجود ندارد، باید فعالیت خود را آغاز کنند و مدیران کل نیز در چارچوب وظایف قانونی خود در ارتباط با استقلال ادارات عمل کنند.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه «جهش تولید با مشارکت مردم» جزو مواردی است که یک اسم و عنوان نیست؛ بلکه مدیران بر اساس فعالیتشان در این حوزه ارزیابی می‌شوند، عنوان کرد: انقلاب و نظام برای مردم است و مشارکت مردم باید در سال جاری پررنگ‌تر شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم، دولت مسئله‌ محور است و دولت منابع محور نیست، تشریح کرد: در این دولت هیچ بن‌بستی معنا ندارد، مطمئناً برای هر مشکلی، راه‌حلی وجود دارد و برای حل مشکلات باید به سمت مردم حرکت کنیم و کار را از مردم بخواهیم.

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه در سال جاری رایزنی با مدیران کل و افزایش تخصیص‌ها را مطالبه خواهیم کرد، افزود: در بین مردم بودن بسیار حائز اهمیت است و مدیران باید از ظرفیت‌های موجود برای تسهیلگری امور مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسات ادارات باید خارج از وقت اداری در شهرستان خلیل‌آباد برگزار شود و بیشتر وقت مدیران برای جوابگویی به مردم و حل مسائل و مشکلات آنها صرف شود، تأکید کرد: خلیل‌آباد یک شهرستان مستقل است و بالغ‌بر ۲۰ سال از شهرستان شدنش می‌گذرد و تمام ادارات باید در شهرستان مستقر و مستقل شوند.

خوشنویس با تأکید بر اینکه مدیران شهرستان باید پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا حضور مدیران کل در شهرستان فعال و پررنگ شود، بیان کرد: مدیران ادارات شهرستان باید در خود خلیل‌آباد سکونت داشته باشند و این در سال جاری جدی‌تر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی